شهرهای قرن بیست و یکم دگرگونی شهرهای آسیا و اقیانوسیه

[ad_1]

اساس این تغییر یک منطقه رشد سریع است. بین سال‌های 1970 تا 2017، رشد اقتصادی آسیا از نظر رشد جمعیت و توسعه بهتر از بقیه نقاط جهان بود، به طوری که جمعیت شهری 3.4 درصد در سال رشد می‌کرد، در مقایسه با 2.6 درصد در کشورهای در حال توسعه و 1 درصد در بخش تولید. بخش . برنامه ریزی شده است که این شتاب تا سال آینده ادامه یابد و این منطقه تا سال 2050 بیش از 1 میلیارد نفر را به شهرهای جدید اضافه کند.

امروزه، شهرهای آسیا و اقیانوسیه با حضور اوکلند، اوزاکا، آدلاید، ولینگتون، توکیو، پرث، ملبورن و بریزبن که هشت بازیگر را در غذای جهانی 2021 به نمایش می‌گذارند، در سراسر جهان به شهرت رسیده‌اند. شاخص سلامت توسط واحد اطلاعات اکونومیست. اما در کشورهای کم درآمد، جمعیت با برخی از سنگین ترین محله های زندگی در جهان روبرو هستند. در سال 2021، 100 شهر برتر جهان در معرض خطر عوامل محیطی مانند آلودگی، پریشانی، کمبود آب، خطرات و موارد مشابه قرار خواهند گرفت. برای تغییرات آب و هوایی خوب نیست، 99 در آسیا.

ساکنان شهرها اغلب تحت تأثیر آب و هوای بد گروه های کم درآمد قرار می گیرند که می توانند در مناطق کم خطر و ناامن، در واحدهای مسکونی کم درآمد زندگی کنند. حفاظت در برابر سیل و کنترل دما. آنها همچنین به امکاناتی مانند تهویه مطبوع دسترسی نخواهند داشت و بودجه کمتری برای محافظت از درآمد در برابر بلایایی مانند سیل خواهند داشت.

همانطور که شهرها رشد می کنند، اغلب به دلیل افزایش اقتصاد، افزایش قیمت زمین و آلودگی، ناسازگار می شوند و افراد کم درآمد را نمی توانند به مناطق دیگر نقل مکان کنند. مکان بهتر. حتی یک سرمایه گذاری خوشحال کننده می تواند مشکل را بدتر کند. به عنوان مثال، وسایل حمل و نقل اصلی که زمان سفر به شهرهای بزرگ را کاهش می دهند، می توانند اجاره بهای جاده را افزایش دهند و ساکنان را مجبور کنند با درآمد کمتری زندگی کنند. خانه‌ها در آسیا برای بسیاری غیرقابل‌قبول شده‌اند. بررسی 211 شهر آسیایی نشان داد که اجاره بها کمتر از میانگین درآمد خانوار است. از آنجایی که مسکن مقرون به صرفه دور از دسترس است، بسیاری از ساکنان شهری تصمیم به مسکن نامناسب با دسترسی محدود به آب آشامیدنی سالم و سرویس بهداشتی گرفته‌اند.

با وجود گستردگی و تنوع چالش ها، این سرزمین می تواند دل از گذشته و حال خود بگیرد. Khoo Teng Chye، مدیر مرکز توسعه شهری وزارت توسعه ملی MND) در سنگاپور به یاد می آورد که سنگاپور یکی از شلوغ ترین شهرهای جهان است، اما از صفر شروع کرد.

«در اوایل دهه 1960، [Singapore was] رشد سریع و شلوغ، با مسکن نامناسب، زاغه‌های فراوان، و مردمی که در فقیر زندگی می‌کنند، فقیر شده‌اند. رودخانه سنگاپور یک چاه باز است و دارای سیستم توزیع آب است. یادم هست وقتی بچه بودم، یک روز شیر آب خشک می شد، اما در تابستان سیل می آمد. تمام مشکلات شهری که می توانید به آنها فکر کنید، ما آنها را داریم! امروز جمعیت ما سه برابر شده و شهر مسکونی تر، جذاب تر و آبادتر شده است. “

اکنون، موفقیت در سراسر آسیا اقیانوسیه به دست آمده است تا بهتر، قوی تر و فراگیر شود. این شهر در جستجوی راه‌حل‌های جدید برای مشکلات زیست‌محیطی در سراسر منطقه، از جمله تلاش‌های مبتنی بر فعالیت‌های مشابه مانند «شهر اسفنجی» برای کاهش سیل و بهبود کیفیت هوا، طراحی جدید «کربن صفر خالص» و بازسازی ساختمان‌های موجود شروع به انفجار کرده است. ساختمان ها پاسخ هوایی آنها بیشتر است و حمل و نقل بهبود یافته است تا پایدارتر شود.

استفاده از فناوری همچنین به شهرها کمک می کند تا نابرابری ها در خدمات و حمایت از افراد آسیب دیده را برطرف کنند، از جمله در دیجیتالی کردن نقشه های زمین و مکانی که به ساکنان مناطق بی خانمان کمک می کند، راه اندازی برنامه هایی که به مسائل ایمنی شهری می پردازند، و راه حل های فناوری برای مراقبت های بهداشتی و حمایت از سالمندان

دانلود گزارش کامل.

[ad_2]

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما