متا که قبلاً با نام فیس بوک شناخته می شد، ویژگی «بازبینی سال» را برای فیس بوک و اینستاگرام معرفی کرده است. در فیسبوک، کاربران میتوانند کارت شخصیت کتاب سال خود را به اشتراک بگذارند که دوستان، افکار، مکانها و افرادی را که در سال 2021 برایشان مهمترین هستند نشان میدهد. نسخه جدید در سراسر جهان در دسترس است. از امروز تا 30 دسامبر (9 ژانویه) پاسخ میدهد.
به گفته TechCrunch، کاربران همچنین می توانند زمان خود را در سال گذشته در استوری در اینستاگرام به اشتراک بگذارند. این ویژگی از آرشیو داستان استفاده می کند، بنابراین کاربران می توانند حداکثر 10 داستان را انتخاب و دوباره پخش کنند. برای اینکه اینستاگرام شما را برای این مناسبت خاص واجد شرایط کند، باید حداقل 3 استوری در سال گذشته ارسال کرده باشید یا ویژگی آرشیو استوری را فعال کرده باشید. خود پلتفرم برخی از داستان های قدیمی را در بخش Playback به شما می گوید، اما می توانید موارد دلخواه خود را از سال گذشته به اشتراک بگذارید. ابتدا پیامی در اینستاگرام ظاهر می شود که از شما دعوت می کند تا Playback خود را ایجاد کنید. این ویژگی های جدید تا چند هفته دیگر در اختیار کاربران قرار می گیرد.
در سال گذشته، کاربران اینستاگرام با استفاده از اپلیکیشن ها و سایت های شخص ثالث، 9 عکس از سال گذشته را گردآوری کرده و در رسانه ها منتشر کردند. امسال، اینستاگرام به کاربران خود این فرصت را می دهد تا محتوای آخر سال را ایجاد کنند که می تواند به اشتراک گذاشته شود تا مجبور نباشند از برنامه ها و سایت های دیگر استفاده کنند.
هر دو ویژگی جدید فیس بوک و اینستاگرام را می توان شخصی سازی کرد تا کاربران بتوانند مطالب و پست های مورد علاقه خود را اضافه یا حذف کنند. متا اشاره می کند که هر دو در چند روز آینده در دسترس کاربران سراسر جهان قرار خواهند گرفت.
در واقع، اینستاگرام و فیسبوک اکنون به دیگر شرکتهای دیجیتال پیوستهاند که هر کدام به روشی سال گذشته را نمایندگی میکنند. به عنوان مثال، Reddit آمار شخصی در مورد رفتار کاربران در این هفته را گزارش کرد. Spotify نیز در ویژگی Wrapped گنجانده شده است به کاربران خود موسیقی هایی را که در سال گذشته به آن گوش داده اند می گوید. همچنین انتظار می رود اسنپ شات به زودی «انتخاب آخرین داستان» را منتشر کند (داستان سال گذشته) در دسترس کاربران قرار گیرد.