راز تفاوت در افت بورس تهران

[ad_1]

امروز چه بازار بد باشد و چه خوب، آنچه بیشتر به چشم می آید، ضعف در بورس است. حجم و قیمت معاملات بسیار پایین بود و داده ها حاکی از حوالی خرداد ماه بود، با این تفاوت که نه خبری از فروش سنگین بود و نه لوله کش و آب دیگری که از کار خارج شود. اما چرا؟

به گزارش اقتصاد جهانی، بورس تهران دچار رکود شد و بازار در اوج سال 1378 30 هزار میلیارد تومان ارزش داشت که اکنون از 3000 میلیارد تومان گذشته است. این کاهش 90 درصدی در ارزش کالا است، اما نه به دلیل قفل شدن کالاها در کالا، بلکه به دلیل ضعف بازار هر دو کالا و نیاز است. هیچ علاقه ای به مشتریان در بازار وجود ندارد و هیچ تمایلی برای فروش محصولات بیشتر وجود ندارد. اما طبق آمار 98 درصد از سرمایه واقعی وارد شده به بازار در 5 ماهه اول سال 99 از بورس خارج شده و در این صورت نوع بورس نیز تغییر کرده است. علاوه بر این، انتظار به دلیل بلاتکلیفی و البته غیبت یک ماهه از سوی سازندگانی که دیروز به تازگی به این شرکت پیوسته اند، از مهم ترین موارد برای کندی بازار در تالار شیشه ای محسوب می شود.

امروزه، چه بازار بد باشد و چه خوب، چیزی که بیش از هر زمان دیگری خودنمایی می کند، سرعت آهسته توسعه ظروف شیشه ای است. حجم و ارزش بازار حداقل است و اکنون ارزش کل بورس (بورس، فرابورس و بازار سرمایه) به سختی به 3 هزار میلیارد تومان می رسد. این رقم پایین ترین سطح را از ژوئن سال جاری نشان می دهد، اما تفاوت های قابل توجهی با زمان قطع وجود دارد. آن روزها امید به اقتصاد ملی بود. در روزهای منتهی به انتخاب رئیس جمهور، صاحبان مشاغل با پیش بینی نتیجه انتخابات و رئیس جمهور بعدی، در محصولات و خدمات خود وجه نقد جذب خواهند کرد و پس از اعلام نتایج، تصمیم می گیرند که آیا در این کسب و کار حضور داشته باشند که ادامه دارد یا خیر. . تقریبا 10 میلی متر هرگز آنها را ندیده است. ماهیت وزنی تفاوت بین خطوط تولید، که منجر به انجماد و پایین آمدن خط تولید می شود.

امروز اما اینطور نیست. نه خبری از فروش سنگین، نه فروشنده لوله کشی و آب برای رهایی از کار، نه خریدار و نه فروشنده ای. اما چرا؟ کارشناسان مجموعه وسیعی از رویدادها را به وضعیت کنونی تالار شیشه ای ارائه می کنند که همگی می توانند اتفاقات امروز بورس تهران را توضیح دهند.

فضای انتظار به دلیل عدم قطعیت

سردرگمی و بلاتکلیفی مدت‌هاست که نه تنها بورس تهران بلکه سایر سهام در بازار املاک را نیز پشت سر گذاشته است که قدرت سرمایه‌گذاران را برای سفته‌بازی در صنعت تولید کاهش داده است. در سایه این غیرقابل پیش بینی بودن که البته با چاشنی سیاست تجاری منفی اندیشی همراه است، هوای انتظاری بازار را به همراه داشته که خود را نیز عامل مهمی در کاهش نرخ بورس نشان داده است. . کارشناسان بر این باورند که تقاضای ضعیف دلیل اصلی رکود است. اکنون علاوه بر این تقاضای ضعیف، کارآفرینان تمایلی به ارتقای محصولات خود ندارند و تمرکز اقتصاد ملی و آینده سیاسی را در دست دارند.

بدون ماشین در ماه

پس از جنجال بر سر قیمت خودرو در اواسط مهرماه و حذف افزایش قیمت در 48 ساعت آینده، این مالکان خودرو جریمه شدند و تا یک ماه شاهد بسته شدن تصادفی وسایل آنها در وسیله نقلیه ما حذف شد. با وجود اینکه دیروز بالاخره قفل قفل شد و خودروها را دوباره به بازار دیدیم، اما عدم حضور آنها در یک ماه اخیر باعث کاهش هزینه حمل و نقل شده است. تحقیقات نشان می دهد که خودروسازان گروهی هستند که بیشترین سهم بازار را دارند. شرکت های پارکینگ ما اعم از خودرو، خساپا و خپارس طبق آمار حدود 30 درصد از محصولات بازار شناور را در اختیار دارند و همواره سهم ویژه ای از قیمت تمام شده محصولات شناور در سیاست های خود دارند. با کنارگذاشتن این نمادها، اما بازار سهام بیش از هر زمان دیگری خود را کاهش داد و ارزش بورس های کالایی به سختی به سطح 2 هزار میلیارد تومان رسید.

هنرمندان امروز متفاوت هستند

اخیرا «گلوبال بیزنس» در بیانیه ای اعلام کرده است که 97 درصد صاحبان مشاغل کوچک از گروه خارج شده اند که این رقم به کل بورسیه های تحصیلی در پنج دوره اول سال 1999 اضافه شده است. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران به قله غافلگیرکننده 28.78 میلیون واحد رسید، بیش از 95 هزار میلیارد تومان پول واقعی جذب بورس شد. سپس با تغییر جهت نمایش کالا، وضعیت نیز تغییر می‌کند و در اکثر روزها واقعیت‌هایی به عهده فروشنده است که حاصل آن از 93 هزار میلیارد تومان این دسته از محصولات است. عملکرد بازار از پایان معاملات چهارشنبه 17 آذر. بنابراین به نظر می‌رسد در حال حاضر حدود 98 درصد از تازه‌واردهایی که وارد بازار شده‌اند، تنها در حال کسب سود بیشتر از مدل‌های موجود در سایر مشاغل هستند و از فساد و سرمایه‌گذاری سرمایه خود در امان هستند. ، راه خروج را در پیش گرفته است. صاحبان مشاغل که طبق شواهد، شادترین تجارت را دارند.

حالا که معامله گران می خواهند از فروشگاه ها خارج شوند، کدام دسته از معامله گران از جام بیرون می آیند؟ کارشناسان امروز بورس تهران را به سه گروه تقسیم می کنند.

سرمایه گذاران باتجربه: کارشناسان معتقدند سرمایه گذاران فعلی معمولا کسانی هستند که فراز و نشیب ها را قبلا تجربه کرده اند و می دانند که کاهش قیمت ها برای همیشه دوام نخواهد داشت. نمونه نزدیک، طولانی ترین دوره معاملاتی تاریخ بورس کالا در سال های 92 تا 94 است که بیش از 700 روز به طول انجامید و اوج ترازوی کل بورس تهران کمتر از 30 درصد سقوط کرد. رکود اقتصادی که منجر به شباهت های بسیاری با رکود فعلی کسب و کار شد، اما در نهایت در یک روز به پایان رسید و مدتی است که از بیماران سود می برد.

معامله گران ارزشی: گروه دیگری از معامله گرانی که امروز بورس را رها کرده اند، معامله گرانی هستند که همیشه به داده های خود به عنوان مهم و دارویی نگاه می کنند، بررسی کنید و اکنون باور کنید که محصولاتی که در اختیار دارند از هر نظر و بی دلیل موثر هستند. مقدار برای ابزار آنها، چوب حراج. این معامله گران هر روز و هر دقیقه تمام تغییرات مهمی را که بر بازار سهام اثر می گذارد پیش بینی می کنند و این تغییرات را به تجزیه و تحلیل سود خود تبدیل می کنند و با اطمینان منتظر می مانند و روی آینده پرونده خود تمرکز می کنند.

معامله گران ورشکسته: گروهی دیگر از معامله گران امروز بورس تهران نیز مانند معامله گرانی هستند که در 16 ماه گذشته بیش از نیمی از دارایی خود را از دست داده اند. این گروه از معامله گران را می توان به دو گروه تقسیم کرد. گروهی از سرمایه گذاران آسیب دیده که شاید راه دیگری برای جبران زیان خود نمی دانند و اکنون برای منافع بلندمدت معامله در سهام به متخصصان متکی هستند، تنها به فکر صبر و امید و … افتادند. تیم ها در معرض خطر بیشتری برای انحراف سرمایه خود به سمت سرمایه گذاری های دیگر هستند، چشم انداز در مورد آنچه باید انجام شود نامشخص است و آنها فقط می توانند با پیش بینی برای آینده اقتصاد منتظر بمانند.

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما