دستگیری هکر 19 ساله اینستاگرام با 4.5 میلیارد کلاهبرداری

[ad_1]

رئیس پلیس فتا مازندران از تحقیقات و دستگیری جوان 19 ساله ای که با ورود به حساب کاربری اینستاگرام خود 4.5 میلیارد تومان از شهروندان مازندرانی کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

به گزارش فارس، سامح خورشید در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت بسیاری از شهروندان مازندرانی مبنی بر سرقت صفحه اینستاگرام خود و کلاهبرداری از شاگردانشان با توجه به مفهوم نیاز مالی، اولین پرونده با تشکیل پرونده قضایی تحت پیگرد قانونی قرار گرفت. همکاری قضات

وی افزود: با افشای اطلاعات غیرموثق، مشخص شد که متهم با به خطر انداختن امنیت حساب شاکی، به حساب کاربری خود دسترسی داشته و با ارسال پیام‌های کذب، سایر کاربران را فریب داده است.

رئیس پلیس فتا استان مازندران افزود: با اقدامات ویژه تیم کارشناسی این نیروی انتظامی مشخص شد متهم ساکن شهرستان بزرگ بوده و با همکاری مقام قضایی دستگیر و دستگیر می شود. .

خورشاد هدف متهم سایبری را کسب منفعت مالی عنوان کرد و گفت: متهم در تحقیقات ویژه ابتدا منکر وضعیت پرونده شد اما با مراجعه به مدارک دیجیتال چاره ای جز اعتراف نداشت و مبلغ ۴۵ میلیارد تومان کلاهبرداری ریالی مردم مازندران اعتراف کرد.

پلیس فتا مازندران به کاربران اعلام کرد: کاربران فضای مجازی در صورت استفاده از پیام رسان، امنیت خود را تضمین کرده و از خدمات ناآشنا به یک صورت استفاده نکنند و خدمات مورد نیاز خود را از سایت های معتبر خارج کرده و برنامه هایی را راه اندازی کنند که از نظر جذب فالوور ممنوع است. و غیره. .، که داده های کاربر اعطا و رد شده است.

خورشاد در پایان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir آماده دریافت هشدارهای عمومی است و همچنین کاربران می توانند از طریق این سایت به روز رسانی حوادث و رویدادهای سایبری را دریافت کرده و با شماره تلفن 096380 آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در اطراف باشند. ساعت. یک ایالت است.

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما