حمید بهروزی سرپرست صداوسیما – زومیت شد


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز ۱۹ آبان ماه طی حکمی مدیرعامل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را منصوب کرد. به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات، عیسی زارع پور در بیانیه ای: صادق عباسی شاهکوه انتصاب مدیر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی. پیش از این حسین فلاح جوشقانی مسئولیت مدیریت را بر عهده داشت.

صادق عباسی شاهکوه دارای مدرک دکترای مهندسی مخابرات از دانشگاه بریستول انگلستان و مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مخابرات از دانشگاه صنعتی شریف است. از پرونده و نقش وی در 28 سال خدمت باید «مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت»، «معاونت بررسی های فنی و دارای مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی»، «امور فنی و بین الملل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی»، «رئیس» باشد. دانشکده تحقیقات ارتباطات و ارتباطات» و «رئیس دانشکده تحقیقات فناوری ارتباطات».

زارع پور امروز مصطفی اشرف وی همچنین به عنوان مشاور رئیس و مدیر دفتر منصوب شده است. اشرف دارای مدرک لیسانس مهندسی نرم افزار از دانشگاه صنعتی شریف و فوق لیسانس مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی است. وی بیش از 14 سال تجربه در سطوح مختلف تخصصی و مدیریتی در حوزه کاری خود دارد. «مدیرکل حراست و تحقیق و توسعه دادگستری و مرکز فناوری اطلاعات»، «معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» و «معاون حفاظت فناوری اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» فرهنگ و ارشاد اسلامی «از نقش‌های مهم پیشین وی است.

عملکرد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در آذرماه

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بر بازار ICT نظارت دارد دوازده دولت در آن در مردادماه گزارش خود را از دستاوردها و دستاوردها و چالش های حوزه فناوری اطلاعات در کشور اعلام کرد. بر اساس این گزارش، ضریب نفوذ اینترنت موبایل در کشور از 62.66 درصد در سال 2017 به 19.100 درصد و دسترسی به بیمارستان ها با 12.24 درصد در سال 2017 به 62.12 درصد افزایش یافته است. در واقع، تعداد کاربران ثابت اینترنت که در سال 2017 کمتر از 10 میلیون نفر بود، در اواسط تابستان امسال به 10 میلیون و 600 هزار نفر رسیده است. دسترسی به تلفن ثابت نیز در چهار سال گذشته کاهش یافته و به 34 درصد رسیده است. تعداد کاربران اینترنت پهن باند از 63 میلیون در سال 2017 به 95 میلیون نفر افزایش یافت که نشان دهنده ضریب نفوذ 112 درصدی است.

این کنترلر همچنین گزارش داد که اینترنت 4G در کشور که کمتر از 25000 مایل از جاده ها را در سال 2017 پوشش می داد، در سال گذشته بیش از 34000 کیلومتر پرداخت کرده است. پذیرش خدمات مخابراتی روستایی (کمتر از 20 خانوار) ​​در کشور که در سال 1396 تنها 45 درصد بوده است، در سال 1400 به 100 درصد رسیده است، همچنین رشد شبکه کابل فیبر نوری در این سال ها از 67479 کیلومتر به 71257 کیلومتر رسیده است. . بر اساس گزارش مدیریت، ظرفیت پهنای باند جهانی از 1500 گیگابیت بر ثانیه در سال 2017 به 5489 گیگابیت بر ثانیه تا ژوئن 1400 افزایش یافت. ظرفیت شبکه سراسری انتقال با 1041 به 31903 گیگابیت بر ثانیه و ظرفیت شبکه IP ملی در خرداد 1400 به 28214 افزایش یافت. گیگابیت بر ثانیه

اجرای قانون اساسی در دوره ریاست جمهوری فلاح جوشقانی

این کد دستاوردهای خود را در چهار سال گذشته شرح می دهد:

  • 2.5 برابر حجم صنعت ملی فناوری اطلاعات در چهار سال به توصیه هیئت مدیره فضای مجازی
  • دسترسی به ارتباطات برای تمامی شهرهای بالای 20 خانوار (39465 روستا)
  • راه‌ها و راه‌آهن‌ها را با نیاز به پیاده‌روی کارکنان بهبود دهید
  • هنرمندان جدیدی در حوزه جدید مانند پست خصوصی و بهبود کیفیت خدمات در کار هستند.
  • خدمات ارتباطی کنترل تعرفه در مقایسه با افزایش قیمت و افزایش قیمت در سایر بخش ها
  • بهبود سیستم های اداری و مدیریت اطلاعات و امکان نظارت مستقیم بر خدمات ارتباطی با کیفیت.
  • بهبود حقوق بشر برای انتخابات و در نتیجه بهبود رقابت تجاری از طریق استفاده از استراتژی های تحرک
  • ارتقای کیفیت و هوش مجرمان و مبارزه بهتر و سریعتر با کلاهبرداری و کنترل دقیق مزاحمت های تلفنی
  • قانونی شدن بیشتر تجارت از طریق استفاده از تشریفات ثبت (کنترل قاچاق)، کنترل خدمات ارزش افزوده (جلوگیری از تقلب) و تنوع رویه های عمومی آزمون دسترسی به اطلاعات عضویت سیم کارت، استفاده از خدمات ارزش افزوده و …
  • کارکنان به دلیل کنترل مستقیم و مستمر نوع و ماهیت پاسخ های آنها به شکایات عمومی، پاسخ های بیشتری را به کاربران دریافت می کنند.
  • قابلیت کنترل پیامک های پشتیبانی شده

حداقل در دولت های ردیف 11 و 12، دولت تمایلی به تغییر هزینه ارتباطات مانند اینترنت و هزینه زمین نداشت. رگولاتوری گزارش داد: نرخ مالیات خدمات مخابراتی با وجود افزایش سالانه تعرفه ها و افزایش قیمت محصولات مختلف حفظ شده است و این خدمات با استفاده از ابزارهای حمایتی دیگر باعث نارضایتی مردم و هر روستای بالای 20 خانوار شده است. . پایبندی به طرح های ثبت نام موبایل، خدمات مدیریت ارزش افزوده و راه های متعدد دسترسی به اطلاعات اعضای سیم کارت از دیگر دستاوردهای این سازمان است.

برخی از رویه ها و اقدامات حاکمیتی برای حمایت از دسترسی به خدمات مخابراتی در سال های اخیر شامل موارد زیر است:

  • سیستم ir.xdslplus را برای فایل اجرا کنید متقاضیان و قیمت منابع آنلاین در تلفن ثابت و ثبت نام لطفا یک سرویس بنویسید
  • راه اندازی سامانه نت نت پلاس برای نظارت و سنجش کیفیت خدمات ارائه شده توسط کاربران تلفن همراه و کاربران ایمن اینترنت
  • به دستوراتی برای صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه مصرف کنندگان
  • برای احراز هویت کاربر، رمز OTP را یک بار در هنگام خرید یا فعال کردن سیم کارت وارد کنید.

مدیریت کسب و کار

آژانس گفت وی در راستای ارتقای صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران چهار موضوع را مطرح کرد:

  • بنابراین قوانین و تعرفه ها بر بازار حاکم است
  • شرکت کنندگان در کسب و کار را تشویق کنید
  • یک رقابت عادلانه برقرار کنید
  • به راحتی و به سرعت از کارکنان مالی پشتیبانی کنید
مقاله مرتبط:

این آژانس خاطرنشان می کند که دولت به طور کلی کمتر از 8 درصد از سهم ارتباطات خود را در اختیار دارد و برای اقدامات بیشتر تعطیل شده است، یعنی بخش قابل توجهی از تحقیقات از جمله مس، کابل ها و باندهای فرکانس را ندارد. رگولاتوری در خصوص حمایت از مشارکت‌کنندگان ملی در صنعت ICT نیز گفت: در شرایط مختلف تغییرات مزایا و جریمه‌های کلان، 70 درصد بدهی کارگران ارزی است اما درآمد ریالی آن‌ها است. همچنین شورای فضای مجازی موافقت کرده است که هزینه ارتباطات در سبد خانوارها در صورت اندک بودن سرمایه در این حوزه از کشور از 2.5 درصد بیشتر نباشد. این مقررات منجر به تدوین استراتژی هایی برای پرداخت هزینه های کارکنان شده است تا آنها مجبور به فروش نباشند.

رگولاتوری با استفاده از اهرم‌های تعرفه‌ای، تفکیک داخلی و بین‌المللی را برای ارتباطات مصرف‌کننده در آذرماه ۱۳۹۵ تصویب کرد که هدف از این اقدام تکمیل قوانین شبکه ملی اطلاعات و اعمال سرعت‌ها و تعرفه‌های مختلف است. برای دستیابی به این امر، شرکت فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات با مشارکت شرکت زیرساخت، اطلاعات وضعیت ترافیک شرکت مخابرات را در اختیار کلیه کارکنان جدا شده از رقابت بین المللی این شرکت قرار داده اند.

این آژانس می گوید رویکرد آن به تعرفه ها مطابق است مدیریت کسب و کار برای تسهیل مدیریت در یک محیط رقابتی طراحی شده است و به سادگی فعالیت ها را برای کارکنان تعریف می کند (به عنوان مثال، تنظیم هزینه ها)، پاسخگویی به خدمات برای جلوگیری از اتلاف و استقلال سقف های تعرفه برای ایجاد قیمت ها بر اساس نیازهای صنعت.

قوانین برای بهبود اینترنت پایدار است

یکی دیگر از اقدامات مدیریتی برای ایجاد بندر ملی اطلاعات، طراحی و توسعه 1.5 میلیون پورت اینترنت پرسرعت در کشور برای ارائه 80 درصد خدمات است. رگولاتوری همچنین با تصویب «تصمیم اولین تعرفه خودروهای داخلی» در بهمن ماه ۱۳۹۵، سقف داده‌های تعرفه داخلی را به ۵۰ درصد سقف تعرفه بین‌المللی افزایش داد. گام مهم دیگر در این زمینه، اتخاذ یک سوم درآمد مالیاتی برای استفاده مبلغان داخلی است. با تصویب این مصوبه در آبان ماه ۱۳۹۶ در شورای فضای مجازی، سقف تعرفه کاربران نهایی پیام رسان ها با یک سوم نرخ بین المللی مجاز شد.

قانون اساسی بزرگترین چالش آن را استقلال شرکت مخابرات ایران در دسترسی و ارتباط و رفتار ضد دولتی می داند. این سازمان راه حل های زیر را برای رفع این مشکل ایجاد کرده است:

راهبردهای هیئت حاکمه برای حذف ارتباطات انحصاری

یکی دیگر از چالش های کلیدی سازمان، ظرفیت ناکافی شرکت های ICT در صنعت باند پهن پایدار است. تنظیم‌کننده‌ها همچنین استراتژی‌هایی را برای مقابله با افزایش نرخ ارز از طریق تحریم‌های ایالات متحده ابداع کرده‌اند، از جمله از کارگران می‌خواهند در اقتصاد و تولید فعال‌تر شوند، از فروشندگان و صاحبان خانه‌ها یا تولیدکنندگان محافظت کنند و آزمایش کنند. تامین ارز با کمک وزارت صمت و بانک مرکزی. برخی از رقابت‌های رئیس‌جمهور دولت سیزدهم مانند «عدم رغبت شرکت‌ها برای ورود به بازار سرمایه»، «بادی صنعت تلفن و تلویزیون در فرکانس 700 تا 800»، سیستم کنترل ضعیف به نظر می‌رسد با چالش مواجه شده است. توسط هیئت مدیره، “نرخ مبادله” و سیاست طراحی برای 3500 باند، مطابق با خروجی بهبود یافته فناوری 5G است.

پاربرگ سایت


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم