حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا؛ آیا طلا و سکه ارزان تر می شوند؟

[ad_1]

روآرو- اتاق اصناف ایران در اطلاعیه ای به تشکل های طلا، جواهر و پلاتین در خصوص قوانین جدید مالیات بر ارزش افزوده اعلام کرد که با توجه به ورود دائمی مالیات بر ارزش افزوده تا یک ماهه چهارم، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده طلا، جواهرات و پلاتین دریافت کنید. توسط مصرف کنندگان

به گزارش فرارو، بر اساس این اطلاعیه، اتاق اصناف، اداره مالیات فدرال در بیانیه ای اعلام کرد که بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده، اعلام کرده است که چنین خواهد شد. ”

به این ترتیب، اکنون همه طلا، جواهرات یا پلاتین می خرند، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده ای که می پردازند شامل وزن کالا می شود. یعنی اگر هر چه اجناس طلا سنگین‌تر بخرد، نرخ مالیات بالاتر می‌رود، اما با اجرای قانون جدید که از 13 دی ماه اجرایی می‌شود، مالیات بر وزن این کالاها دیگر مشمول مالیات نمی‌شود و خریداران. مشمول مالیات نخواهد شد. فقط 9٪ مالیات بر کار پرداخت می کند و درآمد را از فروشنده پرداخت می کند که هزینه خرید را کاهش می دهد.

حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا؛  آیا طلا و سکه ارزان تر می شوند؟تاثیر مالیات بر ارزش افزوده در فروشگاه لحاظ نشده است
محمد کشتی، رای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در مصاحبه با فرارو وی با هشدار به اینکه حذف مالیات بر ارزش افزوده باعث خوشحالی مردم می شود، گفت: در گذشته 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده برای همه تصاویر ارسال می شد و مردم باید این هزینه را پرداخت می کردند، اما در حال حاضر این مالیات ها فقط برای دستمزد و مزایا است، بنابراین در من توجه داشته باشید، هزینه مالیات دهندگان برای خرید و فروش طلا را می توان کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه این امر به بهبود تقاضای بازار کمک می کند، گفت: با چنین تغییراتی در سیاست مالیات بر ارزش افزوده طلا، هزینه خرید طلا برای مصرف کنندگان کاهش می یابد و این سیاست باعث افزایش تقاضا در بازار می شود. بنابراین، مشکل. را باید خوش شانسی دانست

کشتی آرای در پاسخ به این سوال که تبعات رعایت این آیین نامه در بازار طلا علاوه بر کاهش کل هزینه خرید طلا و افزایش موفقیت بازار چیست، به صراحت تصریح کرد: در چنین مواردی قبل از تغییر قانون، مالیات بر ارزش افزوده از کل خرید طلا قابل اجرا بود، اما الان فقط از پول کار و سود گرفته می شود، حالا در چنین شرایطی احتمال خرید آب و دمای دوم ممکن است کاهش یابد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: در گذشته به ویژه زمانی که قیمت طلا بالا می رفت، خرید طلا با استقبال مردم مواجه می شد زیرا مالیات و کارمزدی به آن پرداخت نمی شد، خرید به دلیل درآمد آن بود. بالاتر طلا خواهد بود.” سکه است، اما اکنون که مالیات بر ارزش افزوده به ارزش کامل حذف شده است، درست است که خرید طلا، سکه طلای دست دوم و نقره کاهش می یابد، در حالی که خرید طلا و کالاهای قدیمی. افزایش خواهد یافت.

این تاجر طلا با اشاره به اینکه صنعت طلا در کشور با این سیاست می تواند پاسخگوی موفقیت باشد، ادامه داد: با این تصمیم که چند سال پیش بسیاری از شرکت های طلا و جواهر به طلا و جواهرسازی در کشور به دلیل افزایش قیمت ها، خرید کالاها را کاهش دادند. مردم و عمر رکود مالی در کشور تعطیلی و رکود اقتصادی را تجربه کرده است، اما در حال حاضر هزینه خرید طلا به طور کلی کمتر شده است، درست است که تقاضا برای طلا افزایش یافته و آموزش تولید گرم را می توان به بازگرداندن تولید برگرداند.

قیمت طلا در حال حاضر تحت تاثیر دو عامل اصلی قرار می گیرد: اول اینکه قیمت طلا و سکه تحت تاثیر مبادلات در بازار داخلی قرار می گیرد و دوم اینکه ارزش جهانی طلا در ارزش جهانی سکه. کشتی آرای گفت: با توجه به تغییرات تجارت داخلی و خارجی، بازار حتی برای لحظه ای نمی تواند پیش بینی کند، بنابراین با توجه به وضعیت نرخ ارز و قیمت بین المللی طلا، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی خواهد بود. مجازات قطع شود

[ad_2]

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما