جنجال روسری جولیا فاکس!

[ad_1]

روآرو- مجله مشهور مد ووگ به دلیل انتشار پستی در شبکه های اجتماعی که بسیاری از کاربران آن را توهین به زنان مسلمان در بحبوحه گسترش اسلام هراسی در فرانسه می دانند، مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گزارش فرارو به نقل از CNN، این روزنامه روز جمعه عکسی در اینستاگرام از بازیگر و مدل “جولیا فاکس” در حال ورود به شوی هفته مد مردانه پاریس با کت چرم Balenciaga با شال و عینک آفتابی مشکی منتشر کرد که روی آن نوشته شده بود: “بله برای روسری”.

این اعلامیه اعتراض کاربران اینستاگرام را برانگیخت و آنها از روزنامه ووگ به خاطر الگوی دوگانه اش انتقاد کردند و فاکس را به خاطر پوشیدن روسری در کشوری که زنان را ممنوع می کند تحسین کردند. مسلمانان این کار را انجام می دهند.

منتقدان می گویند کاهش حجاب به یک اکسسوری ساده و استفاده از آن توسط فاکس که سفیدپوست و غیرمسلمان است و این تصویر در زمانی منتشر شد که دولت فرانسه حجاب را مشکل «یونیفورم تروریست ها» می دانست. .

در سال 2011، فرانسه اولین کشور اروپایی بود که استفاده از ماسک در اماکن عمومی از جمله کلاه، کلاه، برقع و روسری را ممنوع کرد. بسیاری از کشورها از جمله آلمان، بلژیک، هلند و دانمارک از جمله فرانسه با محدودیت های جزئی و منطقه ای صورت خود را نمی پوشانند.

در اوایل ماه جاری، سنای فرانسه ممنوعیت استفاده از «نمادهای مذهبی» از جمله حجاب را در ورزش تصویب کرد. این محدودیت که توسط حزب راست‌گرای جمهوری‌خواه پیشنهاد شد و دولت امانوئل ماکرون با آن مخالفت کرد، با ۱۶۰ رای موافق و ۱۴۳ رای موافق تصویب شد.

اعضای مجلس ملی و سنا برای بحث در مورد قوانین بیشتر جلسه ای برگزار خواهند کرد و این قانون لغو خواهد شد. سال گذشته، اعضای مجلس نمایندگان قطعنامه ای را رد کردند که افراد زیر 18 سال را از داشتن حجاب در اماکن عمومی منع می کرد.

با توجه به محدودیت هایی که برای زنان مسلمان در فرانسه وجود دارد، کاربران مقاله ووگ فرانسوی را «شوک بازار» توصیف کرده اند.

یکی از کاربران کلیدی نوشت: «برای روسری است؟» این نشان می‌دهد که Vogue واقعاً باورنکردنی است و ممنوعیت حجاب در فرانسه و شرمندگی زنان مسلمان را به دلیل نوع پوشش و نظارت مداوم پلیس در نظر نمی‌گیرد. “

کاربر دیگری نوشت: “پس روسری برای غیرمسلمانان خوب است؟ مد، اما دین نه؟” آزادی انتخاب فقط برای سفیدپوستان است “؟

بر اساس گزارش سال 2019 کمیسیون ملی حقوق بشر فرانسه، 60 درصد از زنان مسلمان با حجاب به دلیل مذهب خود مورد تبعیض قرار گرفته اند.

یکی از کاربران توییتر نوشت: «این سیلی است به هر زن مسلمانی که به خاطر داشتن حجاب شکنجه شده است.» لازمه مد و مد است؟

بسیاری از کاربران با توجه به تلاش دولت برای ممنوعیت حجاب، نقاب و برقع، در شرایط کنونی با بی توجهی به وضعیت فرانسه، تصمیم به انتخاب زبان Vogue گرفته اند.

کاربر دیگری با اشاره به نمونه ای از لباس پوشیدن کیم کارداشیان از سر تا پا سیاه نوشت که چهره های مشهور به خاطر زیبایی او در حالی که زنان مسلمان هستند، یاد کرده اند. مردم برقع می پوشند مدام و بی احترامی.

سارا، یک مسلمان فرانسوی 18 ساله که نخواست نامش فاش شود، در توییتی نوشت: «مردم بارها تلاش کرده اند حجاب من را از سر راه بردارند. “فکر می کنم بد است.”

حق زنان مسلمان برای داشتن حجاب از سال 1989 در فرانسه بحث برانگیز بوده است، زمانی که سه دانش آموز از حجاب در یک مدرسه فرانسوی منع شدند.

از آن زمان تاکنون، حداقل 100 دختر به دلیل داشتن حجاب در کلاس از تحصیل محروم یا اخراج شده اند. تقریباً در نیمی از این موارد، محدودیت ها توسط دادگاه های فرانسه برداشته شد.

[ad_2]

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما