تنها 5 درصد از خودروهای موجود در بازار ایران توسط سهام خصوصی – زومیت ساخته می شوند


وزارت صنعت ، معدن و انرژی از خودروسازان خواسته تا 150 هزار دستگاه خودرو در پایان 1400 خودرو بسازند. این بدان معناست که انتظار می رود این پروژه تا پایان شش ماه اول حدود 75000 خودرو تولید کند. با این حال ، بر اساس آمار ارائه شده ، بخش خصوصی تنها 22،500 خودرو فروخت که 70 درصد از شرکت های برنامه های وزارت سکوت برای این پروژه را نشان می دهد.

طبق تحقیقات انجام شده بازار جهانی، بر اساس آمار 6 ماهه سهم ویژگی ها در بازار خودرو به 5 درصد رسیده است. نگاهی به آمارهای وزارت صمت نیز عملکرد 9 شرکت اجاره خودرو از مجموع 14 شرکت را نشان می دهد. گزارش وزارت سکوت در مورد مشاغل آزاد در نیمه اول امسال نشان می دهد که در بخشی از صنعت خودروسازی کشور کند شده است ، زمانی که علیرضا رزم حسینی وزیر سابق سکوت در ابتدا قصد داشت 150 هزار واحد بسازد و در نهایت 1400 واحد برای این ملک حساب کرد. به واضح است که توسعه ویژه برای بخش خصوصی به منظور کاهش سهم بازار خودروسازان با ممنوعیت رانندگی تصمیم گرفته شده است. بله ، رزم حسینی ایده توسعه تیراژ این آثار را ترجمه نکرد و فقط دستور تولید 150 هزار دستگاه را صادر کرد.

تولیدکنندگان وزارت سکوت نه تنها عمر کوتاهی دارند ، بلکه در برنامه های سالانه خود نیز عقب افتاده اند. دلیل عدم رشد در صنعت خودروهای خصوصی نیز مشخص است. وجود این فعالیتها به شرکای خارجی وابسته است. با این حال ، خروج تولیدکنندگان خارجی از سال 1998 ، همزمان با افزایش تحریم ها ، بر عملیات تأثیر گذاشته است. طبق آمار ، در سال 1997 (سال قبل از مجازات) ، بخش خصوصی حدود 93،400 خودرو ثبت کرد. این بدان معنی است که در آن سال سهم بخش خصوصی در صنعت خودرو ملی 11.5 درصد افزایش یافت. اما کاهش تولید در سال 1998 آغاز شد. بنابراین امسال تولید به 32500 دستگاه رسیده است. در سال 1999 ، تولید خصوصی تعریف ضعیفی داشت و 47300 دستگاه را تعطیل کرد. در نیمه اول سال تولید به 22500 دستگاه رسید.

با توجه به تصمیم صادرات خودرو و کاهش روند تولید در بخش خصوصی ، مدیریت دو شرکت بزرگ خودروسازی در کشور بیش از سه سال پیش افزایش یافته است. البته ، دو ماشین بزرگ در کل بازار هنوز نمی تواند نیازهای مصرف کنندگان خانگی را برآورده کند. با این حال ، همانطور که از آمارهای وزارت صمت مشخص است ، بخش خصوصی صنعت خودروسازی ملی امروز به خوبی کار نمی کند و آمار تولید در 6 ماه گذشته کاهش یا تثبیت گردش در این فعالیت ها را نشان داده است. این مشاغل اما از سال گذشته به دلیل ناهماهنگی در بحث های کلیدی ، پروژه جدید را برای ادامه کار توصیف کرده است و آن خرید محصولات ویژه از خودروسازان خارجی است. در حال حاضر این کار در برخی از توسعه دهندگان خصوصی انجام شده است. با خرید پلت فرم از مارک های تخصصی ، محصولات محدودی را ایجاد می کنند. برخی از شرکت های دیگر نیز به روند توسعه خودروهایی اشاره کرده اند که مارک های چینی را نمی شناسند و از تحریم های آمریکا نمی ترسند. در نتیجه ، عملیات شرکت های تولیدی خصوصی در حال حاضر در این دو موقعیت ثبت شده است.

وضعیت هر توسعه دهنده خصوصی تا پایان سپتامبر 1400

در تولیدکنندگان خودروهای خصوصی ، رهبران خودرو لیست محصولات را تکمیل می کنند. تا پایان نیمه اول سال جاری ، خودروساز کرمانی تولید بیش از 11400 دستگاه قطعه را در خط تولید خود به پایان رسانده بود. مقایسه این مقادیر تولید با میزان تولید آنها در مدت مشابه سال گذشته نشان دهنده کاهش بیش از 29 درصدی این تولیدکنندگان در تولید است. پس از ریاست جمهوری خودرو ، یکی دیگر از خودروسازان کرمانی ، کرمان خودرو ، مقام دوم صنعت تولید را به خود اختصاص داد. خودروهای کرمان در شش ماهه نخست سال گذشته نزدیک به 8000 خودرو را در خط تولید خود تکمیل کردند. برخلاف رقبای خود ، این خودروساز نسبت به سال گذشته بیش از 70 درصد نرخ رشد را ثبت کرده است.

تیگو 7 / تیگو 7

سال گذشته کرمان موتور حدود 4600 دستگاه از محصولات خود را تولید کرد. بهمن موتور بعد از کرمان موتور سومین مسابقه شد. موتورهای بهمن می توانند نزدیک به 1900 خودرو تولید کنند. تولید تعداد وسایل نقلیه در مدت یاد شده امسال ، در مقایسه با تولید تجهیزات خصوصی امسال در سال گذشته ، بیش از 276 درصد تولید را نشان می دهد.

سیف خودرو با تولید 333 دستگاه ، چهارمین تولید کننده بزرگ در محدوده زبان ویژگی ها شد. این خودروساز همچنین در مقایسه با تولید سال گذشته شاهد کاهش تولید بوده است. سال گذشته ، تولیدکنندگان توانستند تولید بیش از 700 قلم در محدوده محصولات خود را تکمیل کنند. در نتیجه ، تولید آنها در سال جاری بیش از 53 درصد کاهش یافته است.

بر اساس آمار منتشره از سوی وزارت صمت ، نورا موتور پارس که تا پایان مردادماه امسال محصول تولید نکرد ، در ماه اول سپتامبر 260 دستگاه خودرو تولید کرد. این تولید کننده خصوصی ماشینهای SsangYong Tivoli را مونتاژ می کند. با توجه به این اعداد طراحی ، نورا موتور پارس توانست پس از سیف خودرو در رتبه پنجم قرار گیرد.

سروش دیزل مبنا با ظرفیت تولید 240 دستگاه در رتبه ششم قرار دارد. تجزیه و تحلیل آمارهای این برچسب خصوصی نشان می دهد که این شرکت در جهت تولید حرکت کرده است. سروش دیزل مبنا قادر است عملکرد خود را بیش از 660 درصد افزایش دهد. ریگان خودرو با تولید بیش از 170 وسیله نقلیه تا سپتامبر سال جاری در رتبه هفتم قرار دارد. آنها نیز مانند سروش دیزل شاهد افزایش تولید بوده اند. تولید این ژنراتورها در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 104 درصد رشد را نشان می دهد. بام خودرو و خودروساز راین به ترتیب با تولید 107 خودرو و 3 خودرو در مرحله بعدی هستند.

پاربرگ سایت


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم