تغییرات آب و هوایی چگونه آینده جهان را تغییر خواهد داد؟

[ad_1]

دانشمندان می گویند که با نزدیک شدن به سال 2100، پیش بینی آب و هوا در آینده باید با دقت بیشتری بررسی شود.

تصور اینکه جهان در سال 2500 چگونه خواهد بود دشوار است. اما ترکیبی از علم و هنر پنجره نگران کننده ای را به تغییرات آب و هوایی می دهد که می تواند چشم انداز را تغییر دهد. آشنا به چشم انداز بیگانه در چند سال آینده.

کریستوفر لیون، دانشمند محیط زیست، تغییرات خطرناکی مانند تسلط بر پوشش گیاهی نیمه گرمسیری بر قاره آمریکا، هند مانند گرما، خشک شدن جنگل های بارانی آمازون و غیره را تصدیق می کند.

لیون از دانشگاه مک گیل در مونترال گفت: “پنجاه سال از اولین پیش بینی آب و هوای هواشناسی می گذرد.” در آن زمان، هدف دور دانشمندان تعیین آب و هوای زمین در سال 2100 بود. اما آن روز چندان دور نیست. تاثیر گازهای گلخانه ای در تمام این سال ها باقی خواهد ماند.

برای اینکه ببینند جهان در آینده برای تغییرات آب و هوایی چگونه خواهد بود، دانشمندان سه نوع مختلف را شناسایی کرده اند: انتشار کربن کم، متوسط ​​و بالا. تعریف این ارقام بر اساس داده های قبلی تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد است. بنابراین، آنها تغییر را تا سال 2500 تخمین زدند. تیم همچنین به طور خاص تأثیر تغییر بر رفاه را مورد مطالعه قرار داد. به عنوان مثال، محصولات مختلف و تغییرات کاربری زمین و پوشش گیاهی نیز تعیین شد.

برای همه موارد به جز کمترین میزان انتشار که تقریباً با حد گرم شدن کره زمین تا کمتر از 2 درجه سانتیگراد در مقایسه با دوره پیش از صنعتی شدن مطابقت دارد.طبق توافقنامه پاریس 2015 دمای کره زمین به 2500 خواهد رسید. با بالاترین میزان انتشار، گرمایش زمین تا سال 2100 به میزان 2.2 درجه سانتیگراد و تا سال 2500 به 4.6 درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت. و افزایش دما در مناطق استوایی غیرقابل سکونت شده است.

این تیم با جیمز مک کی، هنرمند و کارشناس ارتباطات در دانشگاه لیدز در بریتانیا، برای رنگ آمیزی مواد کار کردند. بر اساس برآوردهای این مطالعه، مک کوی مجموعه ای از عکس های دقیق تهیه کرد که مناظر مختلف جهان کنونی و سال 2500 را به تصویر می کشد.

لیون گفت: «تیم تلاش می‌کرد تا بدون توجه به اینکه در آن زمان به آینده شهرها و فناوری فکر می‌کردند، آنچه را که مردم می‌توانستند بدانند، نشان دهد. به عنوان مثال، پهپادها، روبات ها، گیاهان هیبریدی و غیره. در یکی از نقاشی‌ها که هند را در سال 2500 توصیف می‌کند، شخصی کت و شلوار و کلاه ایمنی به سر دارد. این لباس شبیه لباسی است که مردم امروز در برخی از نقاط داغ می پوشند.

هدف از این تصاویر این است که به مردم کمک کند آینده را به گونه ای ببینند که واقعی تر به نظر برسد و مردم را امیدوار کند که برای گذار به آن آماده شوند. لیون گفت: “اگر فکر می کنیم تغییری در جهان وجود دارد، پس باید آن را به عنوان رفاه جهانی در نظر بگیریم.” هدف ما از انجام این مطالعات این است که نشان دهیم برخلاف آنچه در شرایط فعلی در حال رخ دادن است، می توان از همه چیز در آینده جلوگیری کرد.»

سال 2000 در مقابل سال 2500

انتشار گازهای گلخانه ای مختلف می تواند باعث شود میانگین دمای کره زمین در مقایسه با دوران پیش از صنعتی شدن به 4.6 درجه سانتیگراد برسد. در نتیجه، آب و هوای گرم در هند می تواند نحوه زندگی مردم در محیط را تغییر دهد. کشاورزان و دامدارانی که در سال 2000 یافت شدند تا سال 2500 به لباس های محافظ مانند لباس سرد و کلاه ایمنی برای کار در فضای باز نیاز خواهند داشت.

دانشمندان می گویند که اگر انتشار گازهای گلخانه ای به همان میزان ادامه یابد، مزارع در غرب ایالات متحده که در سال 2000 سبز بودند، بهره وری بیشتری خواهند داشت. مزرعه نیمه گرمسیری در 2500 سال.

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما