تخمین زده می شود روزانه 100000 نفر Omicron را در ایران دریافت کنند

[ad_1]

مدیر گروه کنترل بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: تعداد موارد omcron بیشتر از آمار گزارش شده است و تا یک هفته آینده هر روز بیماران مبتلا به بیماری های واگیردار را خواهیم داشت.

به گزارش مهر، ابراهیم قادری افزود: تعداد بیماران مبتلا به امیکرون افزایش یافته و در مرحله اپیدمی هستیم و اکنون در پنجمین مرحله اول این مرحله قرار داریم؛ یعنی طی چند هفته آینده به تدریج تعداد بیماران افزایش می یابد.

وی افزود: آمار دقیق و بر اساس آزمایشات انجام شده است. این بدان معناست که افرادی که تشخیص کرونا ندارند یا به پزشک مراجعه نمی‌کنند از این اطلاعات مستثنی می‌شوند و این اطلاعات ممکن است بر افرادی که مبتلا به کرونا هستند تأثیر بگذارد.

رئیس وزارت بهداشت گفت: «از این به بعد احتمال ابتلا به اومیکرون در فردی که تست کووید 19 داده است، بیشتر است، زیرا آزمایشات اومیکرون کم است و تست کووید پایین می دهد.» در مرکز کنترل بیماری ها و جلوگیری. 19 و با تشخیص نوع جهش، آزمایش هر فرد موثر را می توان یک Omicron در نظر گرفت.

قادری افزود: تعداد بیماران واقعی امیکرون بسیار بیشتر از تشخیص فعلی است؛ تخصص مبتلایان به کووید 19 طبق دستورالعمل.

وی گفت: تعداد افرادی که برای تست omicron انتخاب می کنیم به عوامل مختلفی بستگی دارد. درست است که تعداد بیماران از این هفته بیشتر شده است، زیرا اومیکرون مهم ترین در کشور است، هرکسی که به طور منظم کووید 19 آزمایش کند و تشخیص داده شود، آمیکرون بیشتری خواهد داشت.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تشخیص ما تخمینی نیست و آمار دقیق است، اما مشکل این است که نمی‌توانیم همه بیماران را شناسایی کنیم، زیرا همه بیماران نیستند. به پزشک مراجعه نمی کنند و حدود 20 تا 70 یا 80 درصد بیماران علائم خفیف دارند و برخی از آنها به پزشک مراجعه نمی کنند.

قادری افزود: نه همه کسانی که به پزشک مراجعه می‌کنند آزمایش می‌شوند و نه همه کسانی که تشخیص داده می‌شوند از نظر امیکرون غربالگری نمی‌شوند، بنابراین اگر همه این‌ها را کنار هم بگذاریم، بیماران بیش از آنچه که داریم نیاز دارند. ما می دانیم، اما نکته این است که ما هر چه می دانیم را اعلام می کنیم.

وی افزود: مواردی که گزارش نشده اند در موارد تشخیص داده نشده هستند که تعداد آنها کم نیست و ممکن است بیش از 5 برابر تعداد در حال آزمایش باشد.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما