بیوگرافی امین حیایی

[ad_1]

عمومی

امین حیایی در نوزدهم خرداد ماه سال 1349 در شهرستان به دنیا آمد. تهرانبازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، خواننده و داور هنرهای رزمی ایران است که با وجود اینکه بازیگری را از اوایل دهه 70 آغاز کرد، اما مشغول ساخت فیلم بود.براده های خورشیدی» Ua محمد حسین حقیقی (Screed in 1997) و سریال “همسایه ها» Ua محمد حسین لطیفی (منتشر شده در سال 2001) مورد شهرت و دیده شدن منتقدان و شنوندگان بوده است. او همچنین در صنعت موسیقی کار کرد و اولین آلبوم خود را در سال 2001 منتشر کرد.

زندگی کنید و وارد دنیای هنر شوید

امین حیایی در سال 1349 در خانواده ای پنج نفره در تهران به دنیا آمد. امین حیایی از بازیگری در مدرسه و کار در تئاتر دانش آموزی لذت می برد. پس از فارغ التحصیلی به خدمت سربازی رفت، اما در همان دوران سربازی، در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی و سیاسی نیروی هوایی تلاش بیشتری کرد و توانست اطلاعات بیشتری کسب کند. پس از پایان خدمت سربازی، تا سال 1370 به کار تئاتر ادامه داد و به بازی در تئاتر کودک مأمور شد. ثریا قاسمی او دعوت شد و به این ترتیب اولین تجربه خود را به دست آورد. بازی او در این نمایش منجر به بازی ثریا قاسمی در فیلم «همان سال» شد.دو جفت» Ua اصغر هاشمی مقدمه و بدین ترتیب برای اولین بار جلوی دوربین ظاهر می شود، اگرچه فیلم دیر اکران شد. در سال ۱۳۷۲ دوباره با اصغر هاشمی و این بار با ایفای نقش در این سریال همکاری کرد.آپارتمان“، همچنین در تلویزیون ظاهر شد.

شهرت و شکوه

اگرچه امین حیایی در دهه 70 در چندین فیلم حضور داشت، اما شهرت او به نقشی که در سال 1359 ایفا کرد برمی گردد. او در ابتدا علاقه زیادی به بازی در فیلم همسایه که از سال 1380 تا 1382 از طریق فیلم «همسایه» به نمایش درآمد.فشار» Ua سیروس الوند: آیا به فالوور بیشتری نیاز دارید؟، تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد در جشن جهانی تصویر برنده است. حیایی در سال 1386 با بازی در فیلم “شب» Ua صدرعل صدرعاملی، پیروزی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد فیلم فیلم رسمی فجر. وی در سال 1393 نیز در فیلم «از دست دادن“کارگردانی شده توسط تینا پاکروان تندیس حافظ برنده بهترین جایزه شد. پخش فیلم «شعله ور» Ua حمید نعمت الله، برای امین حیایی دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد فیلم رسمی فجر در سال 2017 و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره منتقدان فیلم ایران در سال 1397 با خود برد. او یک بار مجسمه حافظ را نیز داشت بهترین بازیگر مرد کمدی جشن گرفتن عکس های جهان با بازی در سریال «ساخت ایران 2“پذیرفته شده.

اجراهای دیگر

امین حیایی پس از کسب شهرت در هنرهای نمایشی، با هدف دستیابی به هنر، سازمانی فرهنگی هنری برای آموزش هنر راه اندازی کرد. او همچنین از ابتدا عاشق موسیقی بود و برادر کوچکترش نیز در این زمینه فعالیت می کرد. امین حیایی در سال 1380 اولین آلبوم خود را به نام “بهشت یتیممنتشر شد، سپس در سال 1385 با گروه “کویر” آلبومباران“دادن. او همچنین چندین آهنگ را در دهه 1990 منتشر کرد، برخی برای فیلم.

داور استعدادیابی

دوره ایمن حیایی از سال 1397 تا پروژه مسابقه تلویزیونی «عصر جدیدمشارکت در تصمیم گیری با طراحی و عملیات احسان علیخانی ساخته است او انجام داد. این سریال که با هدف کشف و آموزش مهارت های مختلف ساخته شد، در سری اول از اواخر سال 1397 و سری دوم از اواخر سال 1398 پخش شد.

[ad_2]

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما