به‌روزرسانی‌های زنده COP26 پیش‌نویس توافق آب‌وهوایی خواستار اقدام سخت‌تر است

[ad_1]

تصاویرنمایندگان و رسانه ها، نخست وزیر بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا را در حالی که در افتتاحیه اجلاس COP26 در گلاسکو، اسکاتلند صحبت می کند، تماشا می کنند.
اعتبار …کیران دادز برای نیویورک تایمز

آب و هوای سازمان ملل متحد روز چهارشنبه نامه ای را اعلام کرد که در آن موافقت می شود که نمایندگانی از حدود 200 کشور به عنوان یک نشست دو هفته ای به عنوان الگوی مخالفت با این توافق استفاده شوند. آب و هوای جهانی در گلاسکو نزدیک به پایان است.

بیانیه روز چهارشنبه از کشورها خواست تا برنامه های خود را برای مقابله با تغییرات آب و هوایی تا سال 2022 تقویت کنند و اقداماتی را که می توانند برای کاهش بیشتر انتشار دی اکسید کربن انجام دهند، یکی از اهداف اصلی کنفرانس موسوم به COP26 است.

داده‌ها نشان می‌دهد که کشورها جاه‌طلبی‌های خود را تقویت می‌کنند تا میانگین دمای جهانی در مقایسه با مرحله پیش از صنعتی شدن به 1.5 درجه سانتی‌گراد (2.7 درجه فارنهایت) افزایش یابد. این آغاز چیزی بود که دانشمندان می گویند می تواند منجر به آتش سوزی مرگبار، خشکسالی، آتش سوزی و سیل شود.

با این حال، دیوید واسکو، مدیر ماموریت ایمنی جهانی در موسسه منابع جهانی، اندیشکده واشنگتن، گفت که نظرات در مورد هدف 1.5 درجه گل آلود است.

بر اساس گزارشی که روز سه‌شنبه توسط سازمان ملل منتشر شد، بر اساس گزارشی که روز سه‌شنبه منتشر شد، دمای جهان به ۲.۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. ۴.۵ درجه فارنهایت، همه سطوح فراتر از هدف مشخص شده در نامه است.

رئیس جمهور بریتانیا، بوریس جانسون از بریتانیا، که کشورش میزبان این نشست است، انتظار می رود روز پنجشنبه در گلاسکو جلسه ای برگزار کند تا از رهبران و مذاکره کنندگان بخواهد دور هم جمع شوند تا از توصیه هایی حمایت کنند که می تواند به گرم شدن کمک کند. جهان.

او گفت: «گروه‌های بحث در آخرین روزهای COP26 تغییر تعهد به اقدام در مورد تغییرات آب و هوا را دشوار کرده‌اند. جانسون قبل از رسیدن گفت. این ملت بزرگ‌تر است و زمان آن فرا رسیده است که ملت‌ها از متفاوت بودن دست بردارند و برای جهان و مردم ما گرد هم آیند.»

او به دبیرکل سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش، که در جلسه افتتاحیه درباره خطرات اتحاد صحبت کرد، خواهد پیوست.

او گفت: «اگرچه تعهدات اخیر واضح و معتبر بوده است – و سؤالات جدی در مورد برخی از آنها وجود دارد – ما هنوز تغییرات آب و هوایی را رصد می کنیم.

هدف اصلی این کنفرانس برقراری صلح در پاریس در سال 2015 است، که برای اولین بار است که تقریباً هر کشوری در جهان متعهد به کاهش انتشار جهانی CO2 برای کمک به جلوگیری از بزرگترین تأثیرات تغییرات آب و هوایی است.

وی از کشورها خواست تا “اهداف 2030 را در تصمیمات ملی خود، در صورت لزوم برای رعایت اهداف توافقنامه پاریس در پایان سال 2022 بازنگری و تقویت کنند.”

در حالی که او از کشورها خواست تا زغال سنگ و سوخت های فسیلی را حذف کنند، اما نشانی دائمی در مورد این مسائل نداشت.

ثبات بی پایان و فرآیندهای حکمرانی تنها دو چالش اصلی هستند که باقی مانده اند.

درگیری‌ها بر سر نوع کمک‌های مالی که کشورهای ثروتمند برای مقابله با ویرانی‌های ناشی از بلایا، سیل‌ها، سیل‌ها و طوفان‌ها باید به فقرا ارائه کنند، به وجود آمده است. و در حالی که یک اجماع کلی وجود دارد که بسیاری از کشورها انتشار گازهای گلخانه ای خود را به اندازه کافی سریع کاهش نمی دهند تا خطر را کاهش دهند، اجماع کمتری در مورد چگونگی کاهش آن وجود دارد.

طبق سنت، توافق نهایی باید همه طرف ها را امضا کنند. اگر کشوری شلوغ باشد، سخنرانی می تواند بسته شود. و هر کشور مجموعه ای از مسابقات مورد علاقه خود را به ارمغان می آورد. جزایر کوچکی مانند مالدیو که با خطر افزایش سطح دریا مواجه هستند، از همه کشورها می خواهند که انتشار گازهای گلخانه ای را در اسرع وقت کاهش دهند. تولیدکنندگان نفت مانند عربستان سعودی و روسیه همواره خواهان تسریع تولید سوخت های فسیلی هستند. و کشورهای توسعه یافته مانند هند منابع بیشتری را برای انتقال به انرژی پاک نگه می دارند.

اعتبار …ارین شاف / نیویورک تایمز

کشورهای ثروتمند متعهد شده اند که “به کار سخت خود ادامه دهند” تا دمای جهانی را در مقایسه با دوران پیش از صنعتی شدن زیر 1.5 درجه سانتیگراد نگه دارند. اما دستیابی به هدف به این معنی است که همه کشورها باید متعهد به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای سریعتر و عمیق تر از آنچه که انجام دادند، شوند.

دانشمندان می گویند برای هر بخش از آب و هوای گرم تر، زمین گرما و باران بیشتری خواهد داشت و سیل و آتش سوزی بیشتری خواهد داشت. انسان ها از قرن نوزدهم زمین را حدود 1.1 درجه سانتیگراد یا 2 درجه فارنهایت گرم کرده اند.

این کشور کمتر از 10 سال فرصت دارد تا انتشار گازهای گلخانه ای را به اندازه ای کاهش دهد که زمین را زیر 1.5 درجه سانتیگراد نگه دارد. بنابراین، اگر رهبران به گام‌های فعلی متعهد نباشند، در حالی که بسیاری از دنیا منتظر مذاکرات آب‌وهوای گلاسکو هستند، بسیاری از این نگرانند که جهان تا حد خطرناکی از گرما ناراحت شود.

مقاله زیر را بخوانید تا ببینید دنیا تا کجا پیش می‌رود.

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما