بهترین زمان برای تزریق واکسن کرونا است. صبح یا عصر؟

[ad_1]

محققان بیمارستان عمومی ماساچوست می گویند که بیمار ممکن است در هر زمانی از روزی که واکسن کووید را دریافت می کند، واکسن را دریافت کند. علاوه بر این، مطالعه آنها نشان می دهد که واکسیناسیون در بعد از ظهر بهتر از صبح است.

به گزارش ایسنا، در خبرها آمده است: نتایج تحقیقات نشان می دهد که زمان صرف شده تفاوت چشمگیری در عملکرد برخی داروها و واکسن ها ایجاد می کند. حتی برخی از بیماری ها مانند ذات الریه علائم شدیدتری را در ساعات مختلف روز نشان می دهند.

مطالعه قبلی مردان مسن‌تری را که هر ساله علیه آنفولانزا واکسینه می‌شدند مورد بررسی قرار داد و دریافت که اگر بیماران صبح‌ها واکسینه شوند، احتمال بیشتری برای واکسینه شدن خواهند داشت.

نتایج سایر آزمایش‌ها نیز نشان داد که استفاده از دارو برای یک دوره خاص از روز باعث افزایش اثربخشی سرطان سینه می‌شود. در حالی که آسیب سمی به مغز سالم را کاهش می دهد. واکسن کووید اکنون بین نتایج تحقیقات واکسن آنفولانزا تمایز قائل شده است.

محققان گفتند که به نظر می رسد زمان واکسیناسیون برای واکسن کووید 19 قابل توجه است.

دکتر گفت: نتایج مطالعه بالینی ما نشان می دهد که زمان ایمن سازی بر سیستم ایمنی بدن در برابر سارس تأثیر می گذارد. الیزابت کلرمن، از گروه فیزیولوژی عصبی در بیمارستان عمومی ماساچوست (MGH). یافته هایی که ممکن است بر اثربخشی و کارآیی واکسن ها تأثیر بگذارد.

برای دریافت واکسن کووید وقت بگیرید

این تیم بر واکسیناسیون نزدیک به 2200 کارمند مراقبت های بهداشتی در بریتانیا پس از دریافت واکسن کووید نظارت داشت. محققان در طول واکسیناسیون خون را از کارکنان بیمارستان جمع آوری کردند. همه کارکنان با mRNA Pfizer یا واکسن آدنوویروس Astrazenka واکسینه شدند.

محققان دریافتند که واکسن ها در شرکت کنندگانی که واکسن را در اواخر روز دریافت کرده بودند، بیشتر بود. نرخ واکسیناسیون نیز در میان کارکنان بیمارستانی که واکسن فایزر دریافت کرده بودند، چه زنان و چه نوجوانان، بالاتر بود.

چرا یک واکسن در صبح و در جاهای دیگر بعدازظهر بهترین عملکرد را دارد؟

کلرمن توضیح می‌دهد: «واکسن‌های SARS و واکسن‌های آنفلوانزا روش‌های متفاوتی دارند، و واکسن‌ها ممکن است با عفونت‌های قبلی مانند سرخک، اوریون و سرخجه متفاوت باشند. آنفولانزا براساس تشخیص یا عفونت قبلی است.

محققان خاطرنشان کردند که مطالعه آنها تاریخچه پزشکی یک فرد یا الگوهای خواب و عملکرد آنها را شامل نمی شود.

او گفت: «ما باید یافته‌های خود را تکرار کنیم و درک بهتری از مبانی SARS coo 2 و پاسخ ایمنی به واکسیناسیون داشته باشیم، قبل از اینکه با افرادی که واکسن را دریافت می‌کنند، مانند افراد مسن یا افرادی که واکسینه شده‌اند، موافقت کنیم.» .، تأیید کنید که قصد دارند واکسن خود را بعدازظهر دریافت کنند.

کلرمن افزود: این مطالعه اولین گام در برجسته کردن اهمیت پاسخ‌های روزمره به سارس است.

کلرمن گفت: «حتی زمانی که واکسن کووید تزریق می شود، واکسن همچنان بخش مهمی از تلاش برای انتشار ویروس است. با این حال، یافته های جدید نشان می دهد که پزشکان باید برنامه ایمن سازی را در پرونده بیماران ثبت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که داده های اولیه نشان دهنده تفاوت در اثربخشی و عوارض دارو یا واکسن با توجه به ساعات روز باشد، شرکت داروسازی باید دارو را تجویز کند. برای زمان مناسب که شرکت کنندگان باید در اولویت قرار گیرند. آمار داروها و دارونماها.” كاهش دادن.

این مطالعه در مجله Biological Rhythm منتشر شد.

[ad_2]

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما