برخورد تجهیزات الکتریکی؛ Lucid Air Grand Turing vs Mercedes-Benz EQS


در اکتبر 2016، Atieva نام خود را به Lucid Motors تغییر داد و خود را به عنوان استارت خودروهای الکتریکی معرفی کرد. این استارت آپ همچنین از ساخت یک مرکز تولیدی 700 میلیون دلاری در آریزونا، ایالات متحده آمریکا خبر داد. خط تولید این شرکت اکنون Lucid Air نام دارد.

در سال 2016 مرسدس بنز مفهومی از شاسی بلند خود را در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی کرد و از یک دستگاه الکترونیکی جدید به نام EQ رونمایی کرد. محصولی که بر اساس همین ایده است و مرسدس مدعی آن در کلاس خودروهای برقی است، EQS نام دارد.

نام Lucid به طور کامل از کاغذ سفید شروع می شود و برای مثال راننده خودروی پرچمدار آن، Lucid Air، در بین سایر خودروهای الکتریکی موجود در بازار بی نظیر است. پیشرانه ای که تسلا سال هاست به آن متعهد بوده و حتی شرکت های بزرگ دیگر نیز قصد دارند از تجهیزات مشابه در محصولات خود استفاده کنند.

به نظر می رسد لوسید با استخدام یک مهندس سابق تسلا و توسعه دهنده سابق مزدا در آمریکای شمالی که به دنبال رقابت با رهبران بازار است، محصولات الکترونیکی جدید و منحصر به فردی تولید کرده است.

با ما همراه باشید تا ماشین الکتریکی Lucid، Lucier Air و یکی از خودروهای بزرگ، EQS Mercedes-Benz را با هم مقایسه کنیم.

مرسدس بنز EQS:

مرسدس بنز EQS

EQS شبیه آینده خودروهای بدون راننده است و وقتی درهای خودرو را باز می کنید و فرمان و پدال ها را می بینید، از حضور آن ها شگفت زده خواهید شد.

در حال حاضر مدرن و لوکس با استفاده از صفحه نمایش های لمسی به خوبی ادغام شده اند و مرسدس با “HyperScreen” خود از همه رقبا در این زمینه برتری دارد.

تمام پانل های داشبورد توسط صفحه های جداگانه در یک قاب پوشانده شده اند. یک جفت صفحه نمایش 12.3 اینچی در جلوی راننده و سرنشین جلو. صفحه نمایش لمسی 17.7 اینچی نیز در مرکز داشبورد قرار گرفته است.

از آنجایی که باتری روی زمین بسته می شود، زیرانداز شبیه مرسدس بنز S کلاس معروف نیست و زانوهای شما بالاتر است.

بنابراین، راحتی صندلی عقب با کلاس S قابل مقایسه نیست.

اغلب به دلیل استفاده گسترده از پلاستیک در کابین، نمی توان آن را در کلاس S مرسدس بنز یافت.

باید اذعان داشت که از نظر طراحی و کیفیت متریال به کار رفته با یکی از گران قیمت ترین مرسدس بنزهای رده بالای عصر حاضر طرف هستیم.

Lucid Air پرچمدار Lucid Motors است:

Lucid Air شبیه یک طراحی معمولی به نظر می رسد.

جانی لیبرمن، نویسنده مشهور مجله موتور ترند، بنیانگذار Lucid را اینگونه توصیف می کند:

بازسازی سیتروئن DS برای فیلم Blender Runner.

رنگ های متفاوت سقف و بدنه حس لوکس بودن را القا می کند و نوع طراحی هر خط و استفاده از شیشه بهترین جلوه را می دهد.

صفحه نمایش نیز در اتاق استفاده می شود و این برخلاف مرسدس بنز در اوج راحتی به دست می آید.

چیدمان پنجره های جلو، پشت و سقف یکسان به نظر می رسد و فضای اتاق را باز و بزرگ می کند. در اینجا فضای زیادی برای پاها و شانه ها وجود دارد.

تفاوت های فنی:

تفاوت های واضحی نیز در طرح داستان کشیده شده است. مرسدس EQS580 4Matic دارای دو موتور الکتریکی است که هر کدام دارای محورهای جلو و عقب هستند.

بسته باتری 107.8 کیلووات ساعت و کل قدرت و خروجی به ترتیب 516 اسب بخار و 855 نیوتن متر است. هر دو موتور قرار بود وزن 2630 کیلوگرم مرسدس بنز را تحمل کنند، اما شتابی نداشت.

مرسدس در عرض 3.7 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می رسد. همچنین مسافت 407 متر را در 12.2 ثانیه طی می کند.

Lucid از پیشرانه مشابهی استفاده می کند، اما حداکثر سرعت 800 اسب بخار و حداکثر سرعت 1200 نیوتن متر دارد.

باتری آن همچنان 113 کیلووات ساعت ظرفیت دارد. در نتیجه، برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر در ساعت تنها در 3 ثانیه به قدرت بیشتری نیاز است و کشش 10.8 ثانیه طول می کشد.

مرسدس در بهترین شرایط رانندگی 547 کیلومتر را با قیمتی مناسب طی می کند. لوسید همچنین 653 کیلومتر را در مسافت طی می کند.

مرسدس به لطف چرخش چرخ های عقب و فرمان با سرعت بالا، دایره گردش خوبی دارد و سواری آن شگفت انگیز است. اگرچه برخلاف رولزرویس و بنتلی، او بهترین زمان را در کلاس خود داشت.

با توجه به وزن زیاد مرسدس بنز، ترمزها مطلوب را ارائه نمی کنند. EQS از دو نوع بازیابی انرژی جنبشی ترمز استفاده می کند.

در هنگام رانندگی عادی، دریچه گاز از پایین آمدن امتناع می کند و به راننده اجازه می دهد تا از پدال ترمز نیز استفاده کند.

هنگام رانندگی با پدال اصلاً برخوردی وجود ندارد و فقط دنده عقب نیروی ترمز را فعال می کند.

لوسید با وزن 2388 کیلوگرم و چرخ های کوچک، از ورزشکاری لذت می برد. اگرچه این مدل به BMW M5 نمی رسد، اما می توان آن را به عنوان مدل برقی BMW M550i در نظر گرفت.

لوسید کوا

Lucid تنظیمات پیچیده تری نسبت به مرسدس دارد، اما در ساده ترین شرایط رانندگی می تواند به سواری نرم و راحت مرسدس بنز برسد.

شتاب آن نیز به لطف نسل جدید پیشرانه ها عالی است و اگر اولین بار است که پشت فرمان یک خودروی برقی می نشینید، شما را شگفت زده خواهد کرد.

Lucid Air Mercedes-Benz EQS

کدام یک از دو خودروی الکتریکی برنده این مقایسه شد؟

همانطور که می بینید، تفاوت طراحی و ساخت این دو خودروی الکتریکی بیشتر از بی ام و سری 7 و مرسدس بنز کلاس S است.

دومی برای مرسدس است. مرسدس از نظر قیمت، امکانات رفاهی، مواد استفاده شده و طراحی از لوسید عقب است.

Lucid Air Mercedes-Benz EQS

اگر به دنبال خودروی برقی کلاس S هستید، خودروی اشتباهی را انتخاب کرده اید. صرف نظر از طول خودرو، مفهوم این محصول به CLS و حتی مرسدس E کلاس نزدیک است.

بنابراین لوسید برنده این مقایسه است. فناوری آینده لوکس و زیبایی شناسی را به تهدیدی بزرگ برای صنایع خودروهای کلاسیک و تسلا تبدیل می کند.

Lucid Air به راحتی بازی صنعت خودروسازی را تغییر داده است و دیگر نمی توان منتظر عرضه دومین محصول این شرکت بود.

مقام دوم: مرسدس بنز EQS580 4Matic

مزایای:

از راحتی لذت ببرید

بسیار طراحی شده است

اگر صفحه نمایش را دوست دارید این ماشین برای شما طراحی شده است

معایب:

طراحی برای همه مناسب نیست

زانوی مسافر خیلی بالاست

S یک وسیله نقلیه الکتریکی کلاس نیست

مقام اول: Lucid Air Grand Turing

مزایای:

انقلابی جدید در صنعت خودروسازی

طراحی ظاهری خیره کننده

653km UA

معایب:

کیفیت محصولات در نمونه های زیر قابل قبول نیست

برخی از وسایل مانند دستگیره درها خوب کار نمی کنند

لوسید کوا گرند تورینگ مرسدس EQS 580 TSI
نوع موتور برق با آهنرباهای دائمی برق با آهنرباهای دائمی
نسبت وزن به قدرت 3 کیلوگرم به ازای هر اسب بخار 5 کیلوگرم به ازای هر اسب بخار
تعلیق اتصال چندگانه هر چهار چرخ اتصال چندگانه هر چهار چرخ
چرخ 21 اینچ 245/35 و 265/35 22 اینچ 265/35
فاصله بین دو محور 2.95 متر ساخته شده است 3.2 متر ib
قیمت شروع 139 هزار تومان 119 هزار تومان
مدل های قیمت فعلی را مقایسه کنید 139 هزار تومان 125 هزار تومان

پاربرگ سایت


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم