انویدیا پلتفرم جدیدی را برای تولید محتوای مجازی به نام Omni Avatar معرفی کرده است. این پلتفرم فناوری های مختلفی مانند تشخیص گفتار، تشخیص گفتار، ردیابی چهره و انیمیشن آواتار سه بعدی را ادغام می کند. به گفته انویدیا، این پلتفرم می تواند از عوامل مجازی مختلفی برای پشتیبانی از آن استفاده کند.
به گفته The Verge، مدیر عامل انویدیا، جنس هوانگ، چندین اعتراض به استفاده از فناوری Omni Avatar در کنفرانس سالانه GTC این شرکت داشته است. در یکی از این پیشنمایشها، شخصیت بسیار خوب کیوسک دیجیتال با چند منو در رستوران فستفود چت میکند و به سوالاتی مانند اینکه کدام محصولات گیاهی هستند پاسخ میدهد. این رفتار از فناوری ردیابی چهره برای کنترل چشم ها با مصرف کننده و پاسخ به حالات چهره آنها استفاده می کند. هوانگ در مورد این دستگاه:
این برای فروشگاه های هوشمند، استارت آپ ها و خدمات مشتریان مفید خواهد بود.
در یک پیشنمایش دیگر، یک نسخه متحرک از Huang به سؤالات درباره موضوعات مختلف، از جمله تغییرات آب و هوا و سطح پروتئین پاسخ میدهد و در نسخه ما، کاربر در واقع کاربر را آواتار میکند. رفتار فعلی تماس کنفرانسی. تماسگیرنده در رستورانی شلوغ لباس غیر رسمی به تن داشت، اما آواتار مجازی او هوشمندانه و بدون سروصدا در پسزمینه لباس پوشیده بود. این آخرین نمونه بر اساس پروژه Maxine Nvidia است. پروژه ای که بر بهبود مشکلات پیش آمده (مانند پخش جریانی ضعیف و کنترل تماس چشمی) در کنفرانس ویدیویی با استفاده از تغییرات فناوری تمرکز دارد.
اعلامیه آواتار Omniors بخشی از چشم انداز نادیده انویدیا از “کل جهان” است. این فناوریها، مانند Metavars، عمدتاً در مورد جهانهای مجازی و مشترک هستند که امکان اشتراکگذاری از راه دور را فراهم میکنند. اما در مقایسه با چشم انداز متا (فیسبوک سابق)، انویدیا کمتر نگران انتقال فضای اداری به واقعیت مجازی است و بیشتر به شبیه سازی یک محیط تجاری با همتایان مجازی خود و ایجاد آواتارهایی که با انسان ها در دنیای واقعی تعامل دارند، توجه دارد. .
مثل همیشه، نسخه آزمایشی Nvidia Technology به خوبی کار می کند، اما هنوز نمی دانیم چگونه این ابزار را در دنیای واقعی فعال کنیم. به عنوان مثال، برای کیوسک های منحصر به فرد، مشخص نیست که آیا کاربران حالت چت ساده را برای انتخاب موارد از منو ترجیح می دهند یا خیر. هوانگ در توصیف خود خاطرنشان کرد که تاخیر میدان آواتار حدود دو ثانیه است که از انسان واقعی کندتر است. بنابراین، اگر کاربر سریع باشد، از این ابزار زیاد استفاده نمی شود. همچنین، اگرچه شرکت فناوری Maxine پروژه درخشانی به نظر می رسد، اما هنوز تاثیر آن را در دنیای واقعی نمی بینیم.
نظر شما در مورد فناوری Omni Avatar چیست؟