افزایش رقم عیدی و حقوق به بازنشسته

[ad_1]

رئیس کانون بازنشستگان کانون حراست استان تهران رقم عیدی و افزایش حقوق 1401 بازنشستگان را تشریح کرد.

به گزارش خبرآنلاین، علی دهقانوکیا با اشاره به عیدی بازنشستگان امسال گفت: هیچ اقدامی برای تعیین عیدی بازنشستگان صورت نگرفت و سال گذشته بازنشستگان به اندازه عیدی ماهانه حقوق دریافت می کنند.

وی در خصوص تقاضای افزایش عیدی بازنشستگان افزود: در این راستا ارزیابی هایی وجود دارد که بازنشستگان باید همانند کارکنان عیدی دریافت کنند.

رئیس کانون بازنشستگان کانون حراست تهران گفت: در حال حاضر کارمندان حداقل دو ماه و حداکثر سه ماه از حداقل حقوق عیدی دریافت می کنند، اما زمانی که افراد بازنشسته می شوند همه این هزینه ها به یکباره از بین می رود و از بین می رود. فقط یک بار پرداخت شده است یک ماه عید

این کشاورز خاطرنشان کرد: البته سال گذشته حداقل دستمزد یک ماه پرداخت می شد و سال گذشته کمتر بود. با این حال افزایش عیدی کارگران به دنبال خواهد داشت و منتظر هستیم تا ببینیم دولت در این مورد چه واکنشی نشان خواهد داد.

افزایش حقوق 1401 بازنشسته

رئیس کانون بازنشستگان کانون حراست استان تهران همچنین با اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده گفت: افزایش حقوق در کمیته اجرایی تاثیرگذار است. طبق ماده 111 قانون‌گذار که حداقل دستمزد است، در تصمیم کمیته اجرایی تأثیر می‌گذارد.

دهقانوکیا افزود: مجمع عمومی هنوز در مورد حداقل دستمزد تصمیم گیری نکرده است و تمامی تصمیماتی که شورا گرفته و در نهایت به تصویب کارگروه ما، کارفرمایان و دولت رسیده است، حداقل دستمزد بازنشستگان و در رابطه با موارد بعدی رعایت خواهد شد. علاوه بر این، سازمان اهداکننده باید برای دستیابی به توافق، الزامات فدرال را رعایت کند.

درآمد سخت سالمندان

رئیس کانون بازنشستگان کانون حراست تهران ادامه داد: در حال حاضر درآمد بازنشستگان تقریبا یک سوم بودجه مسکن است و در شرایط بسیار سختی قرار دارند.

دهقانکیا گفت: بازنشستگان 30 یا 35 سال است که کار می کنند اما امروز وضعیت خوبی ندارند و تمام ظرفیت و زندگی آنها به سختی تامین می شود.

وی گفت: انتظار ما از دولت فعلی آقایان رییسی و عبدالملکی برای وزیر کار که رئیس شورای کار نیز هستند این است که قولی به ما نداده باشند اضافه کنید که در آینده از طریق کاهش مالی، سرمایه گذاری ها کاهش می یابد.» خانواده را بزرگ کنید و سفره خانواده را رنگارنگ کنید.

رئیس کانون بازنشستگان کانون حراست استان تهران نوشت: در حال حاضر بسیاری از این تعهدات انجام شده اما هیچ کدام انجام نشده است و به نظر می رسد به ما اطلاع می دهد که دولت می تواند بودجه را کاهش دهد.

دهقان گفت: در ماده 41 قانون کار دو عبارت وجود دارد. یک جمله افزایش نرخ سود بانکی است و بیان دوم این است که اگر این افزایش با شرایط مجلس مطابقت نداشته باشد باید در خانه خرج کنیم.

وی هشدار داد: در حال حاضر مصرف خانوار سبد 12 میلیون تومان است. افزایش بیشتری نداریم اما تفاوت مستمری با این عدد یک سوم است و مستمری فقط 10 روز در ماه است. اما من معتقدم این تفاوت نباید گسترش یابد.

رئیس شورای تامین شهر تهران بازنشسته شد: دولت امسال باید کاری کند که این شکاف بیشتر نشود و اگر این اختلاف تفصیلی باشد نمی توان از آن جلوگیری کرد.

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما