اتصال به اینترنت در اوبونتو؛ عیب یابی و قطعی شبکه دیجیات

[ad_1]

اوبونتو یکی از محبوب ترین توزیع های لینوکس در بین کاربران است که به طور کلی تجربه بهتری را با پیام های خطای کمتر ارائه می دهد. اما یکی از مشکلات اصلی مربوط به عملکرد، عدم دقت درایورها از جمله مشکلات مربوط به شبکه و وای فای است. چنین مشکلاتی در نهایت می تواند منجر به عدم اتصال اینترنت در اوبونتو شود.



پیدا کردن علت اصلی خرابی اینترنت اوبونتو کار آسانی نیست. خوشبختانه راه حل های زیادی برای کاربران ایجاد شده است تا بتوانند به شبکه متصل شوند. در زیر چهار راه آسان و سریع از آنها را شرح خواهیم داد.

اتصال اینترنت خود را در اوبونتو بررسی کنید

ابتدا توصیه می شود وضعیت آیکون اتصال اینترنت در اوبونتو را که در سمت راست صفحه قرار دارد بررسی کنید. گاهی اوقات دستگاه به شبکه متصل می شود، اما قادر به قطع شدن آن در اینترنت نیست. برای آگاهی از این پدیده می توانید دستگاه های دیگر را به همان اتصال متصل کرده و کیفیت اینترنت آنها را با هم مقایسه کنید. اگر نماد اتصال در دستگاه های دیگر ظاهر شد و مشکل اتصال وجود نداشت، می توانید مطمئن باشید که اتصال به خوبی کار می کند.

در چنین مواردی، ممکن است مشکلاتی با کامپیوتر یا لپ تاپ وجود داشته باشد. پس بهتر است به راهکارهای زیر مراجعه کنید. در غیر این صورت، اگر مطمئن هستید که اتصال اینترنت شما خراب است، باید به صورت آنلاین با پشتیبانی ارائه دهنده اینترنت خود تماس بگیرید.

کابل شبکه را به دستگاه وصل کنید

اگر نمی توانید سیگنال مرتبط با اتصال WiFi را در سمت راست سیستم عامل مشاهده کنید، ممکن است فکر کنید که درایور به درستی تنظیم نشده است. برای اتصال درایور جدید یا نصب مجدد درایور قدیمی، مودم خود را از طریق کابل شبکه به رایانه یا رایانه متصل کنید. پس از اتصال به اینترنت، در جستجوی اوبونتو وارد بخش Software شده و سپس Software & Update را انتخاب کنید.

در منوی Software & Update به Additional Drivers رفته و سپس درایور وایرلس را انتخاب کنید. نام درایور معمولاً حاوی نام سازنده است (مانند شکل زیر). پس از انتخاب درایور، روی دکمه Apply Update کلیک کنید و منتظر بمانید تا مراحل نصب کامل شود. پس از اتمام تنظیمات درایور، سیستم خود را یکبار راه اندازی مجدد کنید و عملکرد وای فای را مجددا ارزیابی کنید.

درایورهای اضافی WiFi را نصب کنید

گاهی اوقات برخی از فایل های مهم در سیستم به دلیل بارگذاری غیرقانونی یا آلوده شدن به بدافزار از بین می روند. در این صورت، اگر داده های مرتبط با درایور شبکه یا وای فای حذف شوند، ممکن است در اتصال به اینترنت با مشکل مواجه شوید. علت اصلی هر چه باشد، می‌توانید به سرعت درایورهای حذف شده را مجدداً نصب کنید تا اتصال شبکه را بهبود ببخشید.

ابتدا به یک کپی از فایل نصب اوبونتو با فرمت ISO نیاز دارید. برای دسترسی به این اطلاعات می توانید گزینه Downloads را در دستگاه ذخیره سازی داخلی تیک بزنید. اگر فایلی در مسیر وجود ندارد، باید آن را با دستگاه دیگری دانلود کنید و سپس آن را در یک حافظه خارجی مانند فلش USB کپی کنید.

فایل ISO را به دستگاه خود وصل کنید و فایل ISO را در فهرست اصلی کپی کنید. سپس ترمینال را باز کرده و پس از تایپ دستور زیر Enter را فشار دهید. این دستورات به سیستم عامل اجازه می دهد تا درایو فلش USB را به عنوان یک CD شناسایی کند.

sudo mkdir / media / cdrom
cd ~ ib
sudo mount -o voj ubuntu- * / media / cdrom

حالا به Application Guide رفته و بر روی Software Updates کلیک کنید. در صفحه باز شده، گزینه CD-ROM را علامت بزنید و رمز عبور خود را وارد کنید. حالا به Additional Drivers برگردید و روی Apply Update کلیک کنید. درایورهای جدید پس از چند ثانیه نصب می شوند و دوباره نماد وای فای را در گوشه صفحه مشاهده خواهید کرد.

Network Manager را دوباره نصب کنید

Network Manager ابزاری در لینوکس است که برای مدیریت شرایط شبکه و مدیریت اتصالات و دستگاه ها استفاده می شود. دستگاه های Wi-Fi Ethernet و PPPoE یکی از دستگاه هایی هستند که توسط این دستگاه مدیریت می شوند و امکانات بسیار دیگری را ارائه می دهند.

اگر ابزار مدیر شبکه به طور ناخواسته از سیستم عامل حذف شود، اتصال اینترنت اوبونتو ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. در برخی موارد، فایل های دستگاه نیز در حافظه پنهان دستگاه قرار دارند. برای تایید این موضوع، از دستور زیر برای نصب مجدد آن استفاده کنید.

sudo apt نصب کنترلر شبکه

اما اگر فایل های دستگاه مدیر شبکه به طور کامل از اوبونتو حذف شوند، برای دسترسی به شبکه باید دوباره از کابل اینترنت استفاده کنید. زیرا نصب آن فقط به صورت آنلاین امکان پذیر است. پس از تایید اتصال به اینترنت، کافیست دستور بالا را دوباره اجرا کنید.

بهترین راه برای اتصال به اینترنت در اوبونتو

اگر هیچ یک از روش های ذکر شده در قسمت قبل نمی تواند مشکل رایانه یا لپ تاپ شما را حل کند، باید سعی کنید فایل پیکربندی را به صورت دستی برطرف کنید. این روش از gedit برای ویرایش متن استفاده می کند، اما می توانید از ویرایشگر دیگری استفاده کنید. برای شروع دستور را تایپ کرده و اجرا کنید.

sudo gedit / etc / network / interfaces

سپس فایل پیکربندی را مطابق شکل زیر تنظیم کنید.

auto lo iface lo inet loopback auto wlan0 iface wlan0 inet dhcp wpa-essid myssid wpa-psk mypasscode

سپس از دستور زیر برای راه اندازی مجدد رابط استفاده کنید.

sudo ifdown wlan0 && sudo ifup -v wlan0

هیچ اتصال اینترنتی در اوبونتو نمی تواند در استفاده از دستگاه اختلال ایجاد کند. خوشبختانه، روش هایی که در این آموزش توضیح داده شده است، معمولاً مشکل را حل می کنند. تجربه قبلی نشان داده است که نصب درایورهای جدید از فایل‌های ISO می‌تواند بهترین گزینه باشد، اما باید راه‌حل‌های دیگری نیز در نظر گرفته شود.

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما