آیا خواب زیاد برای سلامتی مضر است؟


عادات خواب ما بر سلامت جسم و روح ما تأثیر می گذارد. خواب زیاد باعث افسردگی، چاقی و دیابت، بیماری های قلبی عروقی و حتی بارداری می شود!

به عنوان amerisleep، آیا زمان زیادی را در رختخواب می گذرانید؟ مراقب سلامتی خودت باش استاندارد مراقبت از سالمندان هشت ساعت است.

یک مطالعه توسط بنیاد ملی خواب نشان داد که هفت تا نه ساعت خواب برای بزرگسالان بین 18 تا 64 سال طبیعی است.

اگر برخی از ما در تعطیلات آخر هفته زیاد بخوابیم، مشکل چندانی نخواهیم داشت، اما اگر بیشتر از 9 ساعت بخوابیم، باید خود را بهتر آماده کنیم.

جالب است بدانید عادات خواب ما بر سلامت جسم و روح ما تأثیر می گذارد. خواب زیاد می تواند منجر به افسردگی، چاقی و دیابت، بیماری های قلبی عروقی و حتی بارداری شود.

اختلال عملکرد روانی و روان پریشی

خواب نقش مهمی در مغز دارد. مغز مواد زائد مغز را ذخیره می کند و انتقال دهنده های عصبی را متعادل می کند. در خواب، پردازش های مغز ما و خواب بر سلامت روان تأثیر می گذارد.

آگاهی از عملکرد مغز در هفت ساعت بهترین است. بیش از هفت ساعت خواب روی هوش تاثیر منفی دارد.

دیابت

مطالعات نشان داده اند که خواب طولانی مدت می تواند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد. تحمل گلوکز به توانایی بدن در تولید قند اشاره دارد و عدم تحمل گلوکز خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهد.

چاقی

خواب زیاد یا کم می تواند بر وزن شما تأثیر بگذارد. یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که 9 تا 10 ساعت در شب می خوابند، 21 درصد بیشتر از افرادی که 7 تا 10 ساعت در شب می خوابند، 21 درصد بیشتر در طی 6 سال افزایش وزن دارند.

سردرد

برای افرادی که سردردهای مکرر دارند، خواب طولانی مدت می تواند باعث سردرد شود. دانشمندان معتقدند که این به دلیل مصرف بیش از حد انتقال دهنده های عصبی در مغز از جمله سروتونین است. افرادی که در طول روز زیاد می خوابند می توانند صبح را با سردرد شروع کنند.

افسردگی

اگرچه بی خوابی با استرس بیشتری نسبت به محرومیت از خواب همراه است، تقریباً 15 درصد از افراد اختلال خواب بیش از حد را تجربه می کنند. این به نوبه خود می تواند باعث ناراحتی بزرگ آنها شود.

خواب منظم برای بهبودی افراد مبتلا به افسردگی ضروری است. افرادی که بیشتر می خوابند نسبت به افرادی که کمتر می خوابند علائم استرس و اضطراب ثابت بیشتری دارند.

بیماری قلبی

نزدیک به 72000 زن در تحقیقات بهداشتی پرستاری شرکت کردند. مطالعه دقیق داده های این مطالعه نشان می دهد زنانی که 9 تا 11 ساعت در شب می خوابند، 38 درصد بیشتر از زنانی که 8 ساعت می خوابند، در معرض ابتلا به بیماری قلبی هستند.

بمیر

مطالعات نشان داده است افرادی که 9 ساعت در روز می خوابند نسبت به افرادی که 7 تا 8 ساعت در شبانه روز می خوابند بیشتر در معرض مرگ هستند.

دلیل خاصی برای این ارتباط ذکر نشده است. اما دانشمندان دریافته اند که استرس و اضطراب با خواب طولانی تر همراه است. این شرایط با هم می توانند با مرگ مرتبط باشند.

سرطان

مطالعه ای روی زنان کره ای نشان داد که زنانی که هفت تا هشت ساعت می خوابند بیشترین شانس باردار شدن را دارند.

نویسندگان این مطالعه می گویند که خوابیدن خارج از محدوده طبیعی می تواند بر هورمون ها و چرخه های شبانه روزی بدن تأثیر بگذارد و بر بارداری تأثیر بگذارد.

پاربرگ سایت


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم