آیا خبرنگار سابق سیا از اندروید یا آیفون استفاده می کند؟

[ad_1]

روآرو- حریم خصوصی و اطلاعات چیزی است که همیشه در ذهن کاربران گوشی های هوشمند بوده است، اما برای بسیاری از این افراد جالب خواهد بود که بدانند مردم جهان چه می کنند، دانشمندان از جمله سازمان سیا از آن در گوشی های خود استفاده کردند. . در اینجا به بررسی موضوع می پردازیم ادوارد اسنودن، یک مامور سابق سیا و NSA، زیرا او تنها کسی بود که می توانست اطلاعاتی را در اختیار رسانه ها قرار دهد.

به گزارش فرارو، ادوارد اسنودن یکی از بهترین کارآگاهان جهان است که در سال 2013 پس از همکاری با سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) و ارائه هزاران پرونده و سند مجزا از NSA از آمریکا گریخت.مهمترین سند حکومتی در جهان . پدر به گفته رئیس رسانه های آمریکا، او هنوز نمی تواند به خانه بازگردد زیرا در حال حاضر به عنوان پناهنده در روسیه زندگی می کند و این به او اجازه داده است که از سال 2020 پایدار بماند. ما وارد جزئیات این مرد جذاب و افشاگری های او نمی شویم. اما چیزی که این بار برای ما جالب است این است که این شخص چگونه از اطلاعات شخصی خود در تلفن خود محافظت می کند.

آیا خبرنگار سابق سیا از اندروید یا آیفون استفاده می کند؟

ادوارد اسنودن

پاسخ کوتاه به این سوال ادوارد اسنودن است. GrapheneOS، برای سیستم عامل گوشی های هوشمند مبتنی بر اندروید توصیه می شود. طی سال ها هشدارهای زیادی در مورد امنیت و حریم خصوصی گوشی های هوشمند منتشر شده است و برخی رسانه ها لیستی از پرمخاطب ترین اخبار در دسته بندی حریم خصوصی را اعلام کرده اند. حتی پس از معرفی آیفون 13 جدید، بسیاری از کاربران گفتند که اپل واقعاً به همان اندازه که کوپرتینو ادعا می کند به حریم خصوصی افراد احترام می گذارد.

با این حال، اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به گوگل و اپل برای دسترسی به اطلاعات شخصی خود اعتماد ندارید، ممکن است در مورد GrapheneOS کنجکاو باشید. GrapheneOS یک سازمان غیرانتفاعی منبع باز است که توسط یک سازمان کوچک به سرپرستی کارشناس امنیتی دانیل میکا با هدف ایجاد “اندروید متمرکز بر عملکرد تلفن های همراه. برای حفظ حریم خصوصی و امنیت سازگار با برنامه اندروید” ایجاد شده است. دانیل میکی گفت: “اگر امروز یک گوشی هوشمند راه اندازی کنم، از GrapheneOS به عنوان یک پلتفرم استفاده می کنم.” من میکروفون ها را لحیم کردم و رادیو (سلولار، وای فای و بلوتوث) را در زمانی که به آنها نیاز نداشتم خاموش کردم و در شبکه @torproject قدم می زدم.

آیا خبرنگار سابق سیا از اندروید یا آیفون استفاده می کند؟

حتی جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر نیز به GrapheneOS ابراز علاقه کرده است. اوایل سال جاری، جک دورسی، مدیرعامل توییتر، توییتی ناشناس با پیوندی به وب‌سایت GrapheneOS منتشر کرد که به نظر می‌رسید به سیستم عامل دسترسی پیدا کند.

اما معایب استفاده از اندروید یا iOS چیست؟

به قول ادوارد اسنودن: «سیستم‌عامل‌های iOS و Android که تقریباً بر روی هر گوشی هوشمندی اجرا می‌شوند، برنامه‌های مختلفی را که آسیب‌پذیری امنیتی نامیده نمی‌شوند پنهان می‌کنند.» این بدان معناست که استفاده از چندین برنامه مانند iMessage یا مرورگرهای وب می‌تواند خطراتی را ایجاد کند. به کاربران به دلیل سهولت هک آنها.

چرا GrapheneOS ایمن تر است؟

GrapheneOS جدیدترین دانشی نیست که نیاز به مطالعه داشته باشد، اما برای اندروید آشناست مگر اینکه امنیت بیشتری داشته باشد. اول از همه، GrapheneOS، اگرچه مبتنی بر اندروید است، اما هیچ برنامه یا سرویس گوگل ندارد، به این معنی که موتورهای جستجوی اصلی که اغلب اطلاعات کوچکی درباره شما می نویسند، آب و هوا را دریافت نخواهید کرد. در اینجا لازم به ذکر است که گوگل به صراحت در برنامه PRISM آژانس امنیت ملی شرکت می کند که به آژانس اجازه دسترسی به اطلاعات انسانی را می دهد. این بدان معنی است که Google در صورت درخواست، تمام اطلاعات شخصی، از جمله ارتباطات اینترنتی شما را در اختیار NSA قرار می دهد.

آیا خبرنگار سابق سیا از اندروید یا آیفون استفاده می کند؟

علاوه بر این، GrapheneOS رمزگذاری پیشرفته دیسک را بدون دردسر ارائه می دهد، به این معنی که دسترسی به داده های شما برای هر کسی، حتی هکرهای متخصص، می تواند بسیار دشوار باشد. مواردی مانند نحوه کار Wi-Fi، ردیابی تلفن همراه، و هر چیز دیگری که توسط اشخاص ثالث (مانند ISP شما) قابل اعتماد است و می تواند شما را شناسایی کند نیز می تواند در این سیستم برطرف شود، یا حداقل به شما می گوید چگونه می توانید از آن استفاده کنید. بدون خطر.

آیا باید GrapheneOS را نصب کنم؟

واقعیت این است که کاربران عادی نیازی به نصب GrapheneOS ندارند، با این حال، اگر فقط در مورد خود کنجکاو یا نگران هستید، می‌توانید به دستورالعمل‌های راه‌اندازی در دستور این کار بروید و آن را امتحان کنید.

منبع: phonearena

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما